0

نوزادان و کودکان در خطر جدی کم شنوایی

از همان اولین روزی که نوزاد به دنیا می آید، توسط آزمایشات مختلف سعی می شود تا از سلامت کامل او اطمینان کسب کرد. شنوایی سنجی نیز یکی از این آزمایشات می باشد که شما می توانید از مرکزی که نوزاد در آن متولد شده است بخواهید تا پیش از ترخیص این آزمایش را انجام دهند. بسته به امکاناتی که در بیمارستان یا مرکز تولد نوزاد وجود دارد، یکی از دو تست رایج شنوایی نوزادان برای فرزند شما انجام خواهد شد؛ AABR و یا OAE.

در اولین سال های زندگی کودک، شنوایی نقش کلیدی در رشد شناختی، عاطفی و اجتماعی کودک داد. کمترین ایراد در شنوایی می تواند تاثیر منفی بر روی گفتار و زبان کودک بگذارد. در مواردی که کم شنوایی نوزاد قبل از سه ماهگی تشکیل داده شود، می توان این مشکل را برطرف کرد.

انجام مرتب تست OAE، تست ABR و تست ASSRدر زمان نوزادی و سال های بعد می تواند بسیار کم کننده و تاثیرگذار باشد. در صورتی که به هر دلیلی برای نوزاد شما تست شنوایی سنجی نوزاد انجام نشده است پیشنهاد متخصصان این است که تا قبل از سه هفتگی او، حتما این تست را انجام دهید.

در صورتی که نتیجه آزمایش شما fail بود یعنی نوزاد دچار کم شنوایی می باشد. معمولا برای اطمینان از درستی نتیجه در این مرحله، تست مجددا انجام می شود زیرا ممکن است وجود جرم و یا مایع در گوش، بر روی نتیجه آزمایش تاثیر گذاشته باشد.

تستabr

تست پاسخ شنوایی ساقه مغز تستی بدون عوارض و درد می باشد. کاربرد این تست، بررسی نحوه پاسخ اعصاب شنوایی و مغز نسبت به صدا ها می باشد. تست abr می تواند اطلاعات مفیدی را درباره کم شنوای احتمالی به متخصص شنوایی شناس بدهد.
این تست زمانی انجام می شود که نتیجه تست OAE نوزاد منفی باشد و یا اینکه سن کودک بسیار کم است و نمی تواند در اتاق اکوستیک بنشیند و نسبت به صداهای تست شنوایی سنجی ریکشن دهد.

به جهت آماده سازی فرزندتان برای تست abr باید به سن او توجه شود. بچه های بزرگتر برای آرام بودن در هنگام تست ممکن است نیاز به خوردن داروی آرامش بخش داشته باشند.

در صورت نیاز، مرکز شنوایی سنجی به شما دستور العملی درباره خوردن دارو و آنچه باید در خانه انجام داده شود، می دهد.
در صورتی که سن فرزند شما کمتر از 6 ماه می باشد، این تست بدون استفاده از دارو انجام می شود. برای انجام تست نیاز است تا کودک شما بخوابد. بهتر است زمانی که کودک خسته است برای تست مراجعه کنید. قبل از مراجعه به کودک خود تغذیه ندهید.

هنگامی که می خواهند تست را شروع کنند از شما می خواهند تا به کودک غذا بدهید و او را بخوابانید. خودتان می توانید کودکتان را در آغوش بگیرید و یا اینکه بر روی تخت آزمایش بخوابانید.

تست ABR چگونه انجام می شود؟

شنوایی شناس هدفونی کوچک را در گوش کودک قرار می دهد و سپس الکترود هایی نرم که به صورت برچسب می باشند را در نزدیکی گوش و پیشانی کودک قرار می دهد.
صدا ها و تن های مختلف که به صورت کلیک هستند از هدفون پخش می شود و الکترود ها چگونگی واکنش اعصاب شنوایی و مغز به تن ها را اندازه گیری می کند.

کلینیک شنوایی جهان

راه های ارتباطی با کلینیک شنوایی جهان
تلفن: ۴۴۹۶۵۲۸۱- ۰۲۱
همراه : ۵۳۸۹۴۶۵ ۰۹۱۲
آدرس سایت: https://jahansamak.com/
کلینیک فوق تخصصی جهان سمعک با دارا بودن سابقه ی بیش از 25 سال در زمینه سنجش شنوایی، درمان و توانبخشی سرگیجه، تیمی از بهترین متخصصان این حوزه را تشکیل داده است.

در این مرکز، تمامی خدمات شنوایی سنجی برای تمامی سنین از نوزاد تا بزرگسالان انجام می شود. همچنین کلینیک شنوایی جهان تجویز انواع مختلف سمعک، تعمیر و تنظیم آن را نیز برای مراجعه کنندگان محترم انجام می دهد.

این مرکز با بهره گیری از به روزترین دستگاه های شنوایی و الکتروفیزیولوژی سعی دارد تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به هم میهنان عزیزمان ارائه دهد.

در مرکز فوق تخصصی جهان سمعک، انواع آزمایشات تخصصی سرگیجه مانند تست VNG، كالريك، ECOG و پوسچروگرافي انجام می شود که برای درمان سرگیجه و وزوز گوش کاربرد دارد.

با توجه به تنوع خدماتی که در این کلینیک ارائه می شود، شما می توانید تمامی خدمات مورد نیاز خود را به صورت یکجا و با بالاترین کیفیت دریافت کنید.

تمامی این خدمات تحت نظر پزشکان متخصص و با تجربه و با بیشترین میزان دقت انجام می شود. کلینیک فوق تخصصی جهان سمعک با ایجاد محیطی آرامش بخش و دلنشین در تمامی شعب در تلاش است تا بهترین تجربه از خدمات شنوایی سنجی را برای شما عزیزان رقم بزند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *