0

برنامه‌هایی با بیش‌ترین میزان مصرف شارژ باتری

مصرف شدید شارژ باتری جزو مواردی است که احتمالاً تاکنون بارها با آن روبرو شده اید. هرچند این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی باتری نیز باشد؛ با این حال بهتر است قبل از اقدام برای تعویض باتری، مسائل مختلفی همانند میزان مصرف توسط برنامه‌های نصب شده را بررسی کنید. با حذف آن‌ها به احتمال زیاد مشکل شما حل شده و نیازی به تعویض باتری پیدا نخواهید کرد.

در اولین گام بسیاری از افراد به شبکه های اجتماعی فکر می‌کنند. با این حال برنامه های پرمصرف تنها به این شاخه محدود نمی‌شوند. در این مطلب به معرفی تعدادی از این برنامه ها خواهیم پرداخت. البته برای برندهای مختلف همانند باتری سامسونگ می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی برنامه‌های پرمصرف خود را شناسایی کنید.

برنامه‌های نه چندان شناخته شده در ایران

تعدادی از پرمصرف‌ترین برنامه ها در واقع مشکلی در کشور ما محسوب نمی‌شوند. از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن‌هایی همانند FitBit، وریزون، اوبر، Airbnb و… اشاره کرد. احتمالاً تاکنون این برنامه ها را نصب نکرده و یا از آن‌ها استفاده نکرده اید. به همین دلیل هرچه سریع‌تر به معرفی گروهی از برنامه‌های شناخته شده می‌پردازیم.

اینستاگرام

احتمالاً از دیدن نام برنامه‌ای همچون اینستاگرام در این لیست تعجب نکنید. مصرف شارژ توسط برنامه‌های مختلف به میزان استفاده آن ها از قابلیت‌های مختلف گوشی بستگی دارد. دسترسی‌هایی که هنگام نصب به برنامه‌ها می‌دهید نیز در این مسئله تأثیر واضحی دارند. اینستاگرام به تصاویر و ویدیوها، اطلاعات وای فای، مخاطبین، حافظه گوشی، اطلاعات تماس، لوکیشن، میکروفون، دوربین و پیامک دسترسی دارد. مشخصاً با این حجم از فعالیت، اینستاگرام مصرف شارژ بالایی خواهد داشت. با این حال احتمالاً حذف برنامه‌ای همانند اینستاگرام برای شما به همین راحتی نخواهد بود. پس بهتر است ادامه لیست را نیز مطالعه کنید.

تلگرام

تلگرام نیز جزو شبکه‌های اجتماعی شناخته شده ای بوده که در سال‌های اخیر در کشور ما میزان نصب بالایی داشته و باتوجه به حجم مصرفی و قابلیت‌های موجود، مصرف شارژ قابل توجهی دارد. دسترسی‌های این برنامه نیز تفاوت چندان خاصی با اینستاگرام نداشته و از جمله آن‌ها می‌توان به دسترسی به مدیا، پیامک‌ها، مخاطبین، اطلاعات تماس، اطلاعات وای فای، میکروفون، دوربین، لوکیشن و… اشاره کرد. بهتر است میزان استفاده از تلگرام را تا حد ممکن کاهش دهید. در صورت امکان نیز می‌توانید از برنامه‌های مشابهی با مصرف کمتر استفاده کنید.

واتساپ

از جمله برنامه‌هایی که در کشور بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، واتساپ است. با وجود امکانات نه چندان زیاد این اپلیکیشن، میزان مصرف شارژ آن نسبتاً بالا بوده و تقریباً مشابه دو برنامه قبلی است. شبکه‌های اجتماعی تفاوت چندان خاصی از لحاظ دسترسی‌ها ندارند. از این رو به این مورد در واتساپ اشاره‌ای نمی‌کنیم. این دسته از برنامه‌ها نه تنها به خودی خود شارژ بالایی مصرف می‌کنند، بلکه میزان استفاده از آن‌ها نیز نسبت به سایر انواع برنامه‌ها بیش‌تر است. به نوعی مشکل در این برنامه‌ها دو برابر حالت عادی است.

سایر برنامه‌های پرمصرف

برنامه‌هایی همچون فیسبوک، آمازون، اسکایپ، اسنپ چت، یوتیوب، زوم، لینکدین و… را می‌توان در این دسته قرار داد. محدود کردن میزان استفاده از این برنامه ها احتمالاً در مقایسه با سری قبلی راحت‌تر باشد. با این حال برنامه‌های همچون توئیتر، اسپاتیفای، پینترست، تیک تاک، نتفلیکس و… مصرف شارژ کمتری داشته و استفاده از آن‌ها چندان تأثیر زیادی در کاهش میزان دوام باتری بر جای نخواهد گذاشت.

چک کردن میزان مصرف برنامه‌های مختلف

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز ذکر شد، میزان مصرف را در بعضی از گوشی‌ها می‌توان چک کرد. بطور مثال جهت بررسی افزایش سرعت مصرف شارژ باتری لنوو، باید به بخش تنظیمات گوشی رفته و گزینه System را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Battery در این بخش، میزان مصرف شارژ توسط برنامه‌های مختلف به شما نشان داده خواهد شد.

برای بررسی میزان مصرف شارژ باتری آیفون توسط برنامه های مختلف نیز می‌توانید از طریق بخش Battery در تنظیمات اقدام کنید. پس از بررسی موارد اشاره شده، می‌توانید برنامه‌هایی که به نظر پرمصرف هستند را حذف کرده و یا استفاده از آن‌ها را محدود کنید. اگر پس از اعمال این تغییرات همچنان مشکل پابرجا ماند، احتمالاً باتری گوشی شما دچار خرابی شده است. البته همچنان مواردی همچون روشن بودن دائمی وای فای، دیتا، قابلیت مکان‌یابی، بلوتوث و… می‌توانند تأثیرگذار باشند. با این حال باید مسئله خرابی باتری را نیز جدی بگیرید. البته این بروز مشکل در باتری علائم ویژه دیگری نیز دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

علائم خرابی باتری

خرابی باتری امری حتمی بوده و دیر یا زود اتفاق خواهد افتد. استفاده از صحیح از گوشی و رعایت مواردی همچون شارژ باتری به شیوه صحیح، تنها زمان خرابی این قطعه ارزشمند گوشی را به تأخیر می‌اندازند. به این نکته نیز باید توجه کنید که بروز مشکل در باتری فرآیندی تدریجی بوده و به مرور شدت بیش‌تری پیدا می‌کند. اولین علامت خرابی باتری که در این مقاله نیز به یکی دیگر از دلایل آن اشاره شد، افزایش سرعت مصرف شارژ است.

این مشکل با گذر زمان حل نشده و در عین حال شدیدتر نیز می‌شود. ممکن است پس از مدتی گوشی با وجود داشتن شارژ، بطور خودبخود خاموش شود. یا حتی گوشی تنها هنگام اتصال به شارژر کار کند که البته این مسئله بیش‌تر در گوشی‌های قدیمی رخ می‌داد. در صورت عدم تعویض باتری و ادامه پیدا کردن روند خرابی، با داغ شدن بیش از حد باتری روبرو خواهید شد.

البته استفاده از برخی اپلیکیشن‌های سنگین نیز همان‌طور که منجر به افزایش سرعت مصرف شارژ می‌شدند، می‌توانند منجر به داغ شدن باتری شوند. این باتری ممکن است پس از مدتی دچار افزایش حجم و تورم نیز شود. البته این مورد بسیار کمتر رخ داده و بیش‌تر در گوشی‌های قدیمی مشاهده می‌شد. با این حال علامت بسیار مهمی بوده و نباید آن را نادیده گرفت. در این شرایط باید بلافاصله نسبت به خرید باتری جدید اقدام کنید.

هنگام خرید باتری جدید نیز به اورجینال بودن آن دقت کنید. خرید از فروشگاه‌هایی معتبر همانند فروشگاه اینترنتی فونی شاپ می‌تواند ضامن کیفیت باتری خریداری شده باشد. در صورت استفاده از باتری‌های فیک موجود در بازار، احتمالاً مجدد با مشکلات ذکرشده مواجه شوید. مشخصاً از لحاظ اقتصادی نیز این مسئله قابل توجیه نخواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *