0

بادام باعث کاهش کلسترول می شود

بادام

ثابت شده است که بادام سطح ویتامین E را در گلبول های قرمز شما افزایش می دهد و همچنین خطر ابتلا به کلسترول را کاهش می دهد. با افزایش سطح ویتامین E در جریان خون، آنتی اکسیدان هایی تشکیل می شود که از ایجاد کلسترول در سلول های شما جلوگیری می کند. به همین منظور بهتر است با خرید بادام عمده و مصرف آن از عوارض ناشی از بالا بودن کلسترول در امان باشید.

بنابراین مصرف روزانه یک مشت بادام می تواند ویتامین E بیشتری را وارد جریان خون شما کند و همچنین می تواند شما را از خطر ابتلا به کلسترول نجات دهد. مطالعاتی که نشان می دهد بادام ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند که بین 20 گرم تا 168 گرم بادام در روز به مدت 4 تا 16 هفته استفاده شود.

بادام برای سلامت قلب مفید است

وقتی بادام را همراه با برخی مغزها میل کنند، می گویند برای قلب مفید است. افرادی که بادام مصرف می کردند آنتی اکسیدان بیشتری در جریان خون خود داشتند و این به کاهش فشار خون و بهبود جریان خون به قسمت های مختلف بدن کمک می کرد. همچنین، این تحقیق با بیان اینکه رژیم های مدیترانه ای که آجیل زیادی در غذاهای خود دارند، فواید سلامت بیشتری دارند، نتیجه گیری شد. علاوه بر بادام اگر با قیمت پسته عمده مشکلی ندارید، می توانید این آجیل را جایگزین بادام برای سالم بودن قلبتان بکنید.

سطوح پایین منیزیم می تواند باعث افزایش فشار خون شود. این منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه می شود. بادام حاوی منیزیم است که به کنترل موثر فشار خون کمک می کند. اگر بدن شما فاقد منیزیم است، باید بادام را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بادام مفید برای سلامت قلب

مصرف بادام قند خون را تنظیم می کند

گفته می شود مصرف بادام باعث تنظیم سطح قند خون و تثبیت آن می شود. این به این دلیل است که بادام منیزیم دارد و توصیه می شود روزانه یک مشت بادام مصرف کنید. البته با توجه به قیمت کدو قلمی و اینکه ارزان تر از بادام می باشد، شما می توانید به جای مصرف بادام از این نوع کدو در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

با این حال، برای افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می برند، بادام نقش مهمی در تثبیت آن دارد. بنابراین، اگر یک فرد دیابتی بادام مصرف کند، اساسا چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ این است که فرد دچار مقاومت به انسولین می شود که برای افراد مبتلا به دیابت عالی است و این به دلیل محتوای منیزیم موجود در آجیل است.

بادام می تواند به تنظیم و کاهش افزایش قند خون بعد از غذا و پیشگیری از دیابت کمک کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که 2 اونس بادام در روز مصرف می‌کنند سطوح پایین‌تری گلوکز و انسولین ناشتا داشتند. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف بادام می تواند حساسیت به انسولین را در افراد مبتلا به پیش دیابت افزایش دهد.

مصرف بادام مفید برای تنظیم قند خون

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *