0

کسب درآمد آسان: مشارکت در فروش

کسب درآمد آسان: مشارکت در فروش

مشارکت در فروش (افیلیت مارکتینگ) یک مدل تبلیغاتی است که در آن یک شرکت، کار تبلیغاتی خود را به افراد فعال در حوزه تبلیغ می‌سپرند. زمانی که محصول فروش برود،‌ درصدی از فروش محصول به تبلیغ‌کننده پرداخت می‌شود. در ادامه مطلب می‌خواهیم به طور کامل در مورد افیلیت مارکتینگ (Affiliate Makreting) صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مشارکت در فروش (افیلیت مارکتینگ) به چه معنی است؟

مشارکت در فروش (افیلیت مارکتینگ) یک مدل تبلیغاتی است که در آن، یک شرکت به افراد فعال در حوزه تبلیغ (به عنوان مثال، وبلاگ‌نویسان) برای تبلیغ محصولات و خدمات خود مانند لوازم بهداشتی و ایجاد فروش، پول پرداخت می‌کند. تبلغ‌کننده محصولات یا خدمات را در وب‌سایت، برنامه یا وبلاگ خود بازاریابی می‌کند. در نهایت هم هر محصولی که فروش برود، درصدی از فروش آن به تبلیغ‌کننده پرداخت می‌شود.

انواع مشارکت در فروش

سه نوع اصلی از مشارکت در فروش (افیلیت مارکتینگ) وجود دارد: همکاری در فروش غیروابسته به کاربر/مشتری بالقوه و محصول (Unattached Affiliate Marketing)، همکاری در فروش مرتبط (Related Affiliate Marketing) و همکاری در فروش وابسته و مرتبط (کاملا درگیر با کاربر و محصول) (Involved Affiliate Marketing).

  • همکاری در فروش غیروابسته به کاربر/مشتری بالقوه و محصول: این یک مدل تبلیغاتی است که در آن، مارکتر هیچ ارتباطی با محصول یا خدمات مورد تبلیغ ندارد. مارکتر هیچ مهارت یا تخصص مرتبط شناخته شده‌ای ندارد و به عنوان مرجعی در مورد استفاده از آن عمل نمی‌کند. این غیروابسته‌ترین شکل مشارکت در فروش (افیلیت مارکتینگ) است.

همکاری در فروش مرتبط: همانطور که از نام آن پیداست، مشارکت در فروش مرتبط شامل تبلیغ محصولات یا خدمات توسط یک مارکتر با نوعی ارتباط حداقلی با کاربر می‌شود. در این نوع افیلیت مارکتینگ، محصولی که تبلیغ می‌شود، ارتباط خیلی کمی با حوزه کاری مارکتر دارد یا اصلا ارتباطی ندارد. همچنین ممکن است مارکتر، خودش از محصول استفاده نکرده باشد.

همکاری در فروش وابسته و مرتبط (کاملا درگیر با کاربر و محصول): این نوع بازاریابی ارتباط عمیق‌تری را بین مارکتر و محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کند، برقرار می‌نماید. آن‌ها از محصول استفاده می‌کنند و تجربیات مثبت خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها تجارب خود را تبلیغ کرده و به عنوان منابع اطلاعاتی قابل اعتماد عمل می‌کنند.

مزایا و معایب مشارکت در فروش

مشارکت در فروش

مشارکت در فروش می‌تواند مزایای زیادی را برای مارکتر و شرکت ارائه‌دهنده خدمات به همراه داشته باشد. در این نوع تبلیغات، شرکت ارائه‌دهنده خدمات از تبلیغات کم‌هزینه بهره می‌برد و با فروش هر محصول، مارکتر دستمزد خود را دریافت می‌کند. بازگشت سرمایه در مشارکت در فروش زیاد است، شرکت در زمان فروش محصول، درصدی از فروش آن را به مارکتر می‌پردازد. همچنین هزینه تبلیغات هم به عهده مارکتر خواهد بود.

در ابتدا، دستمزد مارکتر در افیلیت مارکتینگ به ازای هر کلیک یا نمایش تبلیغات پرداخت می‌شد؛ اما همانطور که تکنولوژی تکامل یافت، تمرکز بر کمیسیون‌های فروش واقعی یا معطوف شد. برنامه‌های مشارکت در فروش اولیه در برابر کلاهبرداری آسیب‌پذیر بودند، زیرا توسط نرم‌افزار هم می‌توان تعداد کلیک را بالا برد. با این حال، این روزها، امکان آسیب‌پذیری بسیار کاهش یافته و افراد بسیاری از این روش درآمد کسب می‌کنند. به خصوص اگر هنگام تبلیغ محصولات، آفرهای ویژه‌ای مانند تخفیف 20 درصدی در نظر بگیرید، میزان فروش، بیشتر هم خواهد بود.

از جمله مزایای مشارکت در فروش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به بازار گسترده‌تر
  • مشخص بودن تعداد فروش و مبلغ کمیسیون مارکتر
  • تبلیغات کم‌هزینه

از جمله معایب مشارکت در فروش می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • آسیب پذیر در برابر کلاهبرداری و سرقت
  • خلاقیت کمتر

چگونه می‌توانم یک مارکتر شوم؟

برای اینکه یک مارکتر شوید، ابتدا باید مشخص کنید که از چه پلتفرمی برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده خواهید کرد. این روزها شبکه‌های اجتماعی بهترین روش تبلیغاتی هستند، زیرا مخاطبین زیادی دارند و کاربران بسیاری همواره در این شبکه‌ها به دنبال محصولات و خدمات مورد نیاز خود می‌گردند.

پس از مشخص کردن یک پلتفرم، حوزه خاصی را تعیین کنید که در آن تخصص دارید یا علاقه‌مند به آن حوزه هستید. وقتی روی یک حوزه تمرکز کنید، بهتر می‌توانید کار خود را گسترش دهید و مخاطبین بیشتری را جذب خواهید کرد. در مورد افیلیت مارکتینگ تحقیق کنید و یک یا چند نوع آن را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید؛ کسب کمیسیون‌های بالا از فروش محصول یا ایجاد ترافیک بیشتر برای سایت شرکت ارائه دهنده خدمات! در نهایت، محتوای مناسب را ایجاد کنید و شروع به تبلیغات نمایید.

مشارکت در فروش در ایران

همکاری در فروش

حال که با افیلیت مارکتینگ آشنا شدیم، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا همکاری در فروش در ایران پول‌ساز است؟ افیلیت مارکتینگ مدت‌ها است که در کشورهای خارجی انجام می‌شود و افراد زیادی از این راه به کسب درآمد ماهانه مشغول هستند. در ایران هم مدتی می‌شود که افیلیت مارکتینگ رونق زیادی گرفته و افراد بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. به عنوان مثال می‌توان دیجی کالا را نام برد که یک شرکت بسیار بزرگ بوده و در حوزه همکاری در فروش فعالیت می‌کند.

مشارکت در فروش برای چه افرادی مناسب است؟

همکاری در فروش برای افرادی مناسب است که سرمایه‌ای برای راه‌اندازی کسب و کار ندارند و می‌خواهند بدون سرمایه اولیه و تنها با یک موبایل کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند. بدین ترتیب، شما می‌توانید از خانه یا حتی محل کار خود، با گوشی موبایل و بدون نیاز به سرمایه اولیه، کسب و کارتان را راه بیندازید. هر فردی می‌تواند در این حوزه فعالیت کند: بانوان، آقایان، کارمندها، نوجوانان و دانشجویان. افیلیت مارکتینگ یک روش کسب درآمد است که می‌توانید آن را به عنوان شغل اول یا شغل دوم خود انتخاب کنید. پس اگر شما هم به دنبال کار هستید و سرمایه ندارید، همین حالا دست به کار شوید!

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ، یک روش تبلیغاتی است. در این روش تبلیغاتی، شرکت ارائه دهنده خدمات با مارکتر قرارداد می‌بندد. طی این قرارداد مارکتر باید محصولات شرکت را تبلیغ کند و به ازای هر فروش هم کمیسیون خود را دریافت می‌کند. شما هم می‌توانید همین حالا کار خود را شروع کنید و با همکاری در فروش به کسب درآمد بپردازید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *