0

شرکت حسابداری سیستم حساب ارائه دهنده خدمات مالی

این روزها با گسترش مراودات تجاری بین مردم و اهمیت اقتصاد در کشورها که پیش نیاز آن تجارت می باشد، امور مالی و مشاوره حسابداری بیش از پیش مورد تقاضای سازمانها می­باشد. حسابداری در بعضی تعاریف به عنوان زبان تجارت شناخته شده است. پس کسانی که فعالیت اقتصادی دارند به حسابداری نیاز پیدا می کنند.

علاوه بر حسابداری که در کسب و کارها ریشه کرده است و به گونه ای از اهرم­های هر مجموعه محسوب می­شود، مالیات نیز یکی دیگر از بحث های داغ است و با امور حسابداری رابطه مستقیمی دارد. اهمیت مالیات هم بر همگان آشنا است و اهمیت آن در کسب و کارها به گونه ای است که رسیدگی به آن یکی از الزامات شرکت ها می باشد در غیر این صورت باید متحمل جرائم مالیاتی شوند که در مواقعی باعث نابودی آن کسب و کار به علت بدهی­های مالیاتی می­شود.

حسابداری هم به همین گونه است و بازتاب آن در مجموعه ها باعث اخذ تصمیمات بسیار مهم توسط مدیران می شود و دقت در انجام حسابداری هر مجموعه نیز بسیار قابل توجه است.

به همین موجب شرکت حسابداری یا همان موسسات خدمات مالی و مالیاتی تاسیس شده اند که به متقاضیان این امور خدمات رسانی کنند. این شرکت­ها همانطور که از اسمشان مشخص است دارای شخصیت حقوقی هستند و از اعتبار نسبی برخوردار می باشند. در عصر جدید بسیاری از کسب و کارها امور مالی خود را به این شرکت ها می­سپارند و تحقیقات نشان داده است از نظر هزینه ای نیز بسیار به صرفه تر از استخدام حسابدار هستند. اگر امور مالی و مالیاتی شما برایتان اهمیت دارد با ما در ادامه مطالب همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

شرکت حسابداری

حسابداری و محاسبات مالی از زمان های قدیم وجود داشته و با توسعه یافتن اقتصاد و رشد کسب و کارها در دنیا، امور مالی و حسابداری از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند. به همین موجب مجموعه هایی تحت عنوان شرکت حسابداری به عنوان یک شغل در زمینه مالی و حسابداری تاسیس شده اند و به مردم و نیازمندان در این حوزه خدمات ارائه می کنند. یک شرکت حسابداری با نام های دیگری همچون شرکت های خدمات مالی و مالیاتی نیز شناخته می شوند زیرا امور حسابداری با سایر امور مالی مانند مالیات و بیمه و حسابرسی رابطه مستقیمی دارد و به همین ترتیب آنها برای حفظ کیفیت و تنوع خدمات خود می بایست سایر حوزه های را نیز تا حد امکان پوشش دهند.

شرکت­های حسابداری معمولا دارای دپارتمان های مختلفی از قبیل حسابداری، حسابرسی، مالیاتی، بیمه و… هستند و برای هرکدام از آنها یک نفر مدیر یا سرپرست مشخص می شود که مسولیت آن بخش را به عهده دارد همچنین این قسمت ها از کارشناسانی مربوط به آن حوزه مورد نظر تشکیل شده اند که بیشتر امور اجرایی مربوط به خود را انجام می دهند و در نهایت تحت نظارت و مدیریت سرپرست یا مدیر خود هستند. این به معنای آن است که اگر یک کسب و کار با شرکت حسابداری قرارداد همکاری برای انجام امور امضا کند علاوه بر داشتن کارشناس مربوطه یک مدیر مالی نیز به طور غیر مستقیم همراه خود خواهد داشت.

اشخاص حقیقی که خدمات مالی ارائه می دهند به گونه ای هم تراز شرکت های حسابداری هستند اما شرکت های حسابداری به دلیل داشتن مشتریانی با انواع و اقسام کسب و کارهای مختلف و به دلیل بالا بودن تعداد مشتریان، از تجربه بیشتری برخوردار هستند. از جهاتی نیز معمولا شرکت حسابداری و خدمات مالی برای مشتریان خود فاکتور رسمی صادر می کند و کسب و کارها می توانند آن هزینه را در صورت های مالی خود نشان دهند و به عنوان هزینه ثبت کنند اما سایرین شاید نتوانند یا نخواهند فاکتور رسمی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی صادر کنند که این موضوع به نفع کسب و کارها نمی باشد. کسب و کارها و مدیران محترم شرکت ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام امور حسابداری و مالیاتی و… با شرکت حسابداری سیستم حساب تماس بگیرند و از خدمات این شرکت بهره­مند شوند.

مشاوره مالی

یکی از نیازهای کسب و کارها در راستای بهبود امور مالی و با هدف افزایش سودآوری شرکت ها مشاوره مالی است. مشاوره مالی بسیار مبحثی گسترده در نوع خود است و به موضوعات گوناگونی از قبیل امور مالی و مالیاتی و کاسب و کار ورود می کند. مشاوران مالی با توجه به وضعیت و شرایط مالی کسب و کارها اقدام به ارائه رهنمود هایی مناسب و اثر بخش برای سازما­ن­ها می کنند. مشاور مالی یکی از پست های سازمانی رده بالا در کسب و کارها و واحدها اقتصادی محسوب می شود. یک مشاوره مالی برای ارائه مشاوره مالی می بایست از مهارت ها و دانش مالی مطلوبی برخوردار باشد و علاوه بر آن با مباحث روز اقتصادی و مالی، کسب و کارها، بازارهای سرمایه و مالی و… آشنایی مناسبی داشته باشد.

نحوه همکاری و دریافت مشاوره مالی روش های گوناگونی دارد. معمولا کسب و کارهای بزرگ و پر چالش یک مشاور مالی تمام وقت در کنار خود دارند ولی سایر مجموعه ها با توجه به حجم و نوع فعالیتشان به صورت پروژه ای، موضوعی، یا پاره وقت و دورکاری با مشاور مالی در ارتباط هستند.

مشاور مالی نیز مانند سایر خدمات می تواند یک شخصیت حقیقی باشد یا یک شخصی حقوقی مانند شرکت های خدمات مالی و مشاوره ای. این شرکت ها با توجه به شخصیت حقوقی خود به نسبت معتبر هستند و دارای مشتریانی با انواع و اقسام کسب و کارها و فعالیتهای اقتصادی هستند به همین دلیل با کسب و کارهای گوناگونی در ارتباط هستند و به دلیل کسب مهارت و تجربه مناسب در امور مالی و غیره می توانند گزینه ای مناسب برای دریافت مشاوره مالی باشند. مشاوره مالی میتواند با رویکردهای مختلفی ارائه شود مثلا مشاوره در امور حسابداری و مالیاتی، مشاوره در امور درآمدزایی و با هدف کسب سود، مشاوره در امور تامین سرمایه و اخذ تسهیلات بانکی، مشاوره برای سرمایه گذاری و…

به همین دلیل قبل از دریافت مشاوره مالی یا همکاری با یک مشاور مالی توصیه می شود که کسب و کارها نیاز و اهداف خود را بسنجند و با توجه به آن به دنبال خدمات مشاوره ای باشند. امکان دارد مشاوران مالی در همه زمینه ها مهارت نداشته باشند و صرفا در امور خاصی مشاوره مالی ارائه می دهند. پس بهتر است با توجه به احتیاج و اهداف با مشاور مالیاتی مربوطه ارتباط برقرار شود.

خدمات مالیاتی

مالیات یکی از موضوعات بسیار مهم در عرصه کسب و کارها است و به عنوان یکی از عناصر موثر در اقتصاد کشورها محسوب می شود. مالیات سهم دولت ها از درآمد و سود واحدهای اقتصادی به شمار می­رود و یکی از ابزارهای درآمدی دولت ها می باشد. در کل مالیات از مردم به خاطر فعالیت ها اقتصادی آنها در کشور اخذ می شود و طی مراحلی مجدد به چرخه اقتصادی بر میگردد و به نوعی برای توسعه و آبادانی کشور به مصرف می رسد. امروزه کسب و کارها چه مشاغل و چه اشخاص حقوقی تحت رصد سازمان امور مالیاتی بابت محاسبه و پرداخت مالیات هستند و به همین موجب دریافت خدمات مالیاتی از سوی مردم و مودیان بسیار بازار خوبی دارد.ببشسسب

قوانین مالیاتی و تکالیف مشخص شده از سوی آنها می بایست توسط کسب و کارها انجام شود و در صورت عدم انجام و رعایت نکردن قوانین مشمول جریمه هایی علاوه بر اصل مالیات می شوند. موضوع مالیات در حدی مهم است که بسیاری از کسب و کارها به دلیل جرایم مالیاتی هنگفت ورشکست شدند و عواقب غیر قابل جبرانی برای آنها رقم خورده است. شرکت ها و اشخاص حقوقی در راستای اجرای قوانین مالیاتی و رعایت آن خدمات مالی و مالیاتی از متخصصین این امر دریافت می کنند. متخصصین این امر می توانند افراد معمولی و اشخاص حقیقی باشند و یا برای دریافت خدمات مالیاتی می توان به شرکتهای خدمات مالیاتی که به صورت تخصصی و سازماندهی شده خدمات مالیاتی ارائه می دهند مراجعه کرد. این شرکت ها به دلیل داشتن شخصیت حقوقی از اعتبار مخصوص به خود برخوردار هستند.

خدمات مالیاتی به نوع خود تقسیم بندی هایی از نظر نوع فعالیت دارد و ممکن است اشخاص در مواردی یا تمام آن مهارت داشته باشد. برای انجام دادن خدمات مالیاتی معمولا شرکتها نیاز به یک حسابدار مالیاتی دارند که امور حسابداری و مالیاتی مربوطه را پیش ببرند. خدمات مالیاتی می تواند در موضوعات متفاوتی در طی سال مالی بابت امور جاری باشد مانند ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد، اظهارنامه ارزش افزوده، صورت معاملات فصلی، مالیات حقوق و… باشد و یا به صورت موردی بابت نوشتن لایحه دفاعیه مالیاتی و یا وکالت مالیاتی و همچنین مشاوره مالیاتی و… باشد.

شما هم اگر به مالیات کسب و کار خود اهمیت می دهید و نیاز به خدمات مالیاتی دارید با مشاوران مالیاتی و کارشناسان سیستم حساب تماس برقرار کنید و به مشتریان خوش نام این شرکت بپیوندید.

مشاوره مالیاتی

با توجه به اهمیت بالای مالیات و دریافت خدمات مالیاتی از سوی مودیان و کسب و کارها، مشاوره مالیاتی یکی از خدمات مورد نیاز و کاربردی برای استفاده کنندگان خدمات مالی محسوب می شود که توسط کارشناس و مشاور مالیاتی ارائه می شود. برای داشتن یک مشاور مالیاتی خوب و خبره بهتر است که مهارت آن فرد محک زده شود و به نحوی از حسن عملکرد ایشان آگاه شد . مشاوره مالیاتی از روش های گوناگونی قابل انجام است.

سه روش و حالت رایج برای ارتباط با مشاور مالیاتی به صورت زیر است:

مشاوره مالیاتی تلفنی : مشاوره مالیاتی تلفنی یکی از راحت ترین و سریعترین روش ها است. بر این اساس شخص دریافت کننده مشاوره مالیاتی با مشاور مالیاتی مورد نظر با تلفن در ارتباط می شود.

مشاوره مالیاتی آنلاین : برای ارتباط با مشاور مالیاتی بدون محدودیت جغرافیایی و به صورت آنلاین، مشاوره مالیاتی آنلاین بهترین گزینه است و می تواند با داشتن اینترنت و یک تبلت یا موبایل یا کامپیوتر به صورت گروهی جلسه مشاوره مالیاتی را برگزار کرد و فایل های مورد نظر نیز در محیط برگزاری جلسه به صورت آنلاین بین طرفین منتقل شود.

مشاوره مالیاتی حضوری : انجام مشاوره مالیاتی به صورت حضوری یکی از رایج ترین و معمول ترین مشاوره مالیاتی است. مشاور مالیاتی و طرف مقابل در یک زمان و مکان خاص همدیگر را ملاقات می کنند و به صورت حضوری و با همراه داشتن اسناد و مدارک می توانند اطلاعات مهم را بین یکدیگر رد و بدل کنند و برای مشکل مالیاتی راه حلی پیدا کنند.

مشاوره مالیاتی یکی از نیازهای مشتریان است برای بهبود عملکرد و سابقه مالیاتی خود، اما یک نکته مهم این است که اجراییات در مباحث حسابداری و انجام تکالیف مالیاتی به نحو صحیح نباید نادیده گرفته شود. مشاوره مالیاتی صرفا رهنمودهای مورد نظر و مسیر را نشان می دهد اما انجام این امور به صورت صحیح و کامل نیز در نقطه مقابل قرار دارد و در صورت مشکل داشتن هریک از این امور واحد اقتصادی می تواند متحمل جرایم مالیاتی شود. معمولا برای انجام امور حسابداری و مالیاتی یک حسابداری مالیاتی استخدام می شود تا در کنار امور حسابداری امور مربوط به مالیات را هم در راستای انجام آن پیگیری کند.

برای داشتن مشاور مالیاتی و حتی داشتن یک حسابدار مالیاتی برای دریافت خدمات مشاوره مالیاتی و انجام سایر امور مالیاتی به صورت جامع و کامل، می توان به شرکت های حسابداری و خدمات مالی و مالیاتی مراجعه کرد و پس از عقد قرارداد رسمی، از آنها خدمت مورد نظر را دریافت کرد. همکاری با این مجموعه ها معمولا صرفه اقتصادی برای کسب و کارها دارد.

خدمات حسابداری

واحدهای اقتصادی و کسب و کارها برای انجام امور مالی و حسابداری خود نیازمند دریافت خدمات حسابداری هستند. خدمات حسابداری طیف وسیعی از امور را مد نظر دارد و همانطور که می دانید به دلیل سطح اهمیت و ارتباط آن با امور مالیاتی و گزارشاتی که استفاده کنندگان داخلی و خارجی به آن نیاز دارند برای کارفرمایان بسیار مورد توجه است. برای حسابداری و انجام آن از حسابدارانی با سطوح مختلف می توان بهره برد مانند ، کمک حسابدار ، کارشناس حسابدار، حسابدار ارشد ، و سرپرست حسابداری و رییس حسابداری و در نهایت مدیر مالی.

خدمات حسابداری می تواند با توجه به نوع کسب و کارها تقسیم بندی شود برای مثال امور حسابداری و فرآیند حسابداری در یک شرکت تولیدی با یک شرکت خدماتی یا بازرگانی در موضوعاتی با یکدیگر متفاوت است. در شرکت تولیدی بهای تمام شده و بهایابی و… از موضوعات مهم به حساب می آید و از ظرف دیگر حسابداری بازرگانی و واردات و صادرات فرآیند مربوط به خود را پیش می برد. در کل امور حسابداری بر اساس استانداردهای حسابداری پیش می رود و حسابدارانی که به استانداردهای حسابداری مسلط هستند معمولا در حسابداری مشکل خاصی ندارند و یا مشکل مهمی جلو آنها قرار ندارد.

کسب و کارهای نیز برای دریافت خدمات حسابدار بهتر است ابتدا نیاز خود را شناسایی کنند و آگاه باشند که حسابدار آنها قرار است به چه اموری بپردازد. به عبارتی از نوع و حجم فعالیت خود آگاه باشد و با توجه به نیازهای حسابدار خود را انتخاب کند. کسب و کارها می توانند به صورت حضوری و دورکاری خدمات حسابداری دریافت کنند و همه اینها مربوط به شرایط کسب و کار و تصمیم مدیریت برای انتخاب روش است. انجام امور حسابداری به صورت حضوری هزینه بیشتری برای کارفرما دارد، هزینه حقوق و دستمزد یک حسابدار تمام وقت بیشتر از پاره وقت یا دورکاری است و هزینه های راه اندازی و مستقر کردن حسابدار یکی از هزینه های این امر است که به گونه ای هزینه پنهان برای مجموعه ها است. اما یک حسابدار دورکار یا پاره وقت معمولا هزینه حقوق و دستمزد کمتری دارد و معمولا هزینه بیمه و عیدی و سنوات نیز ندارند.

برای خدمات حسابداری می توان با افراد حقیقی و فریلنسرها همکاری کرد و یا با شرکت حسابداری همکاری نمود. یک شرکت حسابداری و خدمات مالی به دلیل داشتن شناسه ملی ، شماره ثبت و ثبت شدن در اداره ثبت شرکت ها معمولا از اعتبار بیشتری نسبت به افراد حقیقی برخوردار هستند و از انسجام و یکپارچگی برخوردار هستند . این شرکت ها از نظر هزینه ای هم نسبتا برای مشتریان به صرفه تر هستند و می توانند به صورت جامع خدمات امور مالی و مالیاتی ارائه دهند. خدمات حسابداری در شرکت ها می تواند از استقرار و تشکیل کارد مالی شروع شود و تا بستن حساب ها و اختتامیه دوره مالی پیشروی کند. اموری مانند ثبت و نگهداری اسناد ، تهیه صورت های مالی، ارائه گزارشات حسابداری مدیریت و… برخی از خدمات حسابداری مورد نیاز کارفرمایان است. شرکت حسابداری سیستم حساب آماده ارائه خدمات حسابداری و مالیاتی به شما مودیان و مردم گرامی است و برای دریافت مشاوره کافی است با کارشناسان این شرکت ارتباط برقرار نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *