0

چندش آور ولی با سودی میلیاردی

زالو

یکی از موجوداتی که می تواند شما را ثروتمند کند زالو می باشد. این خزنده شاید از نظر خیلی ها چندش آور باشد ولی برای تولید کنندگان آن منبع ثروت می باشد. در ادامه با این خزنده بیشتر آشنا می شویم.

زالو طبی

یکی از مهم ترین ابزارها در طب اسلامی، زالو طبی اصفهان هستند. این جانداران با مکیدن تقریبا 5 سی سی خون در اولین مرتبه، قادرند میزان خون گیری خود را تا 150 سی سی در طی مراحل بعدی افزایش دهند.

مهم ترین ویژگی این زالوها با دیگر گونه های آنها در مواد تشکیل دهنده بزاق آنها است. این مواد از خواص درمانی بیشماری برخوردار بوده و می توانند سطح سلامت افراد را به طور چشمگیری افزایش دهند.

با توجه به آزمایشات و تحقیقات صورت گرفته بر روی زالوهای طبی می توان به جرعت ادعا کرد که حداقل 100 نوع آنزیم و توسط این جاندار به بدن انسان منتقل می شود که برای درمان بیماریهای از قبیل آمبولی، عوارض پوستی و سکته مغزی بسیار موثر هستند.

با این اتفاق زالو طبی به طور رسمی وارد عرصه بهداشت و درمان شد و به صورت گسترده ای مورد استفاده های پزشکی قرار گرفت. در طب سنتی، زالو طبی برای درمان بیماری هایی نظیر فشار خون بالا، آرتروز، مشکلات تنفسی، نقرس و غیره نقش بسیار پر رنگی دارند.

زالو طبی صادراتی

با توجه به این موضوع که این جاندار از مزیتهای بیشماری جهت بهبود سلامت انسان برخوردار است، عدم توجه به برخی مسائل باعث می شود که استفاده از از آن در طبابت ضرر داشته باشد.

این که زالو طبی صادراتی برای انسان ضرر دارد یا خیر به طور کامل بستگی به ضوابط بهداشتی دارد. این نوع کرم آبزی در دو نوع پرورش یافته و وحشی جمع آوری می شود. از آن جایی که زالو طبی در منزل و در اکثر مواقع در تالابها زیست می کند، معمولا با عوامل آلوده زیادی همراه است که ممکن است سلامت انسان را تا حد زیادی به خطر بیندازد.

این عوامل خطر آفرین می توانند سبب بروز بیماریهایی نظیر ایدز و هپاتیت در بدن انسان شوند. پس باید در نظر داشت که این جانداران باید به صورت کاملا بهداشتی و استاندارد مورد استفاده قرار گیرند.

 

زالو طبی صادراتی

زالوی طبی سبز

همانطور که پیش تر دانستیم خرید و فروش زالوی طبی سبز زمینی با هدف درمانی به گونه های خاص زالو محدود می شود که سمی نباشند و قیمت آنها با توجه به یکسری شرایط متفاوت خواهد بود. نکته ی مهم در استفاده از زالو برای درمان بیماران سمی نبودن زالو است متخصصان باید از گونه ی زالوی تایید شده استفاده کنند اما اگر شما در طبیعت موفق به یافتن کرم ابریشم و زالو شدید بهتر است بتوانید زالوی سمی و غیر سمی را از هم تمییز دهید در ادامه برخی ویژگیهای عمومی زالوی سمی و غیر سمی را بیان می کنیم. تشخیص زالوی سمی و غیر سمی طبی:

زالوهای سمی بیشتر متعلق به گونه ی limnatis niloctica هستند، زالوهای این گونه دارای سری بزرگ و بدن تیره هستند و با مکیدن خون میزبان تا سرحد مرگ میزبان ایجاد کم خونی کرده و در نهایت سبب مرگ می شوند.

زالوی طبی متعلق به گونه ی Hirudo medicinalis می باشد اسم گونه یعنی medicinalis نشات گرفته از medicin به معنای دارو است که به طبی بودن و خاصیت درمانی این زالو برمی گردد، زالوی طبی یا غیر سمی حدودا یک سانتی متر قطر و دوازده سانتی متر طول دارد که در دو انتها به بادکش ختم می شود.

 

زالوی طبی سبز

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *