0

راهنمای انتخاب انواع میز کامپیوتر به نقل از طراحان ارک

میز لپ تاپ

امروزه کامپیوتر نقش مهمی در زندگی ما دارد. تقریبا انجام بسیاری از امور، وابسته به کامپیوتر و لپ­تاپ است. با توجه به افزایش استفاده افراد از کامپیوتر یا لپ­تاپ، نیاز به یک میز کامپیوتر در هر خانه‌ای بیشتر از قبل احساس می‌شود. شاید بسیاری تصور کنند که لپ­تاپ یا همان کامپیوترهای همراه را می‌توان روی هر میزی قرار دهند و نیازی به انتخاب میز مناسب و خرید آن نیست، اما این عقیده کاملا اشتباه است.

اگر کار شما به صورت آنلاین یا کامپیوتری است، نقش و انتخاب میز کامپیوتر مناسب، بیشتر احساس می‌شود؛ چرا که آن‌ها به صورت خاص، کاربردی و ایمن طراحی شده‌اند و از بروز هر نوع مشکلی پیشگیری می‌کنند. در این مطلب به ارائه نکات مهم جهت انتخاب میز کامپیوتر پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

انواع میز لپ تاپ یا رایانه

میزهای رایانه‌ای انواع و اقسام مختلفی دارند که کاربران براساس نوع نیازشان می‌توانند یک مدل خاص را انتخاب کنند. در ادامه به برخی از مدل‌های میز لپ تاپ یا کامپیوتر اشاره کرده‌ایم.

میز استاندارد

میزهای استاندارد، معمولا برای افرادی با قد نرمال مناسب هستند. ارتفاع این محصولات، معمولا بین 50 تا 70 سانتی‌متر است. طراحی آن‌ها به گونه‌ایست که زیر صفحه میز یک صفحه کشویی قرار گرفته و روی آن کیبورد کامپیوتر قرار می‌گیرد. این یک گزینه مناسب برای انتخاب میز کامپیوتر است.

میز مدیریتی

همانگونه که از نام این محصول مشخص است، این میز کاملا مدیریتی بوده و دارای جزئیات بیشتری است. این مدل‌ها نسبت به نوع استاندارد عرض بیشتری دارند. ارتفاع این میزها همانند مدل قبل برابر با 50 الی 70 سانتی متر بوده و اغلب دارای چند کشو و کمد کوچک اضافی است.

میزهای L شکل

شکل این مدل از میزهای کامپیوتری، کامل شبیه به حروف L انگلیسی است. مدل‌های L شکل دارای دو تکه کنار هم هستند. این محصولات یکی از مدل‌های محبوب و معروف بازار محسوب می‌شوند و اگر جای کافی ندارید، بهترین گزینه برای خرید هستند.

میزهای U شکل

مدل‌های U شکل، از سه بخش اصلی مانند یک قفسه در وسط و دو میز در طرفین تشکیل و ساخته شده‌اند. انتخاب میز کامپیوتر U شکل وابسته به میزان فضایی است که در اختیار دارید؛ زیرا این مدل‌ها فضای زیادی را در اتاق اشغال می‌کنند و معمولا برای افرادی که اتاق‌های کوچک دارند، گزینه مناسبی محسوب نمی‌شوند.

میزهای همراه یا تاشو

اگر به دنبال خرید یک میز رایانه یا لپ­تاپ قابل حمل، همه کاره و ارزان­قیمت هستید، میزهای همراه یا تاشو بهترین گزینه هستند. این مدل‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند و شما می‌توانید حتی در سفر نیز از آن بهره بگیرید.

 میز مناسب گوشه اتاق

 میز مناسب گوشه اتاق

همانطور که از نامشان مشخص است، این مدل‌ها مناسب گوشه اتاق می باشند. هرچند نشستن رو به دیوار جالب نیست و شاید خسته‌کننده باشد. اما در صورت کمبود فضا، انتخاب این محصولات بهترین گزینه است. این مدل‌ها تنها به اندازه یک کنج فضای اتاق را اشغال می‌کنند.

نکات مهم خرید و انتخاب میز کامپیوتر مناسب

اگر به دنبال خرید میز کامپیوتر مناسب هستید، توجه به نکات زیر الزامیست:

 طراحی مناسب 

در هنگام خرید، به ارتفاع میز باید توجه کنید. ارتفاع در میزهای استاندارد کامپیوتری معمولا 75 سانتی‌متر و طول آن‌ها بین 80 تا 120 سانتی‌متر یا بیشتر خواهد بود. از مدل‌هایی بهره بگیرید که ارتفاع‌شان قابل تنظیم باشد. اگر از محصولات غیراستاندارد استفاده کنید به مرور زمان دچار دردهای عضلانی خواهید شد و به طور کلی برایتان دردسرساز خواهد شد.

اگر کارتان کاملا با کامپیوتر است و زمان زیادی را پشت لپ­تاپ یا رایانه می‌گذرانید، میزی را انتخاب کنید که پشت آن راحت بنشینید و پاهای خود را بتوانید در داخل آن قرار دهید. محصولات راحت آن دسته از مدل‌هایی هستند که حین نشستن پاهای شما به سیم‌ها گیر نمی‌کند.

رعایت استانداردها

انتخاب میز کامپیوتر استاندارد بسیار مهم است. مدل‌هایی را خریداری کنید که فاصله استانداری را از لحاظ محل قرارگیری کامپیوتر و تجهیزات جانبی رعایت کند. در حقیقت طراحی باید به گونه‌ای باشد که هوا به خوبی بین دستگاه‌ها و دیوارها در جریان باشد. در غیراین صورت دستگاه داغ کرده و احتمال دارد بسوزد.

کاربردی و ایده آل

همانطور در بخش بالا مطالعه کردید، میزهای کامپیوتری در بازار شکل‌های مختلفی دارند. کاربران می‌توانند براساس میزان فضا و همچنین کاربردی که از میز انتظار دارند، مدل‌ها را انتخاب و خریداری کنند. به عنوان مثال، اگر چپ دست هستید یا دائما باید بچرخید و کار کنید، میزهای L شکل مناسب هستند. همچنین اگر فضای کمی دارید، بهتر است از مدل‌های U شکل، هنگام انتخاب میز کامپیوتر استفاده نکنید.

برخی از مدل‌های میزهای کامپیوتری دارای یک صفحه کشویی هستند که کیبورد روی آن قرار می‌گیرد. این صفحه کشویی مناسب افرادیست که از مشکلات مفصلی رنج می‌برند. همچنین جای بیشتری روی میز در اختیار شما می‌گذارند.

فضای روی میز کامپیوتر، باید به اندازه تمام وسایل شما باشد. اگر شما اشیا زیادی احتیاج دارید که همیشه باید آن را روی میز قرار دهید، انتخاب یک میز با فضای زیاد الزامی است. برخی از تجهیزات مهمی که باید به فکر فضای آن‌ها روی میز باشید عبارتند از: اسکنر، چاپگر، دفتر، جای خودکاری، مانیتور و… .

سخن پایانی

اگر برای خرید یک میز کامپیوتر مناسب و استاندارد به دنبال طراحی خاصی هستید، طراحان ارک می‌توانند به شما کمک کنند. این مجموعه با دارا بودن سابقه چندین و چند ساله و با تولید میزهای متنوع می‌تواند شما را در انتخاب میز کامپیوتر راهنمایی کرده و کمک کند تا بهترین گزینه را بسته به شرایط مدنظرتان برگزینید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *