0

7 علت ریزش فالوور اینستاگرام و راه های جلوگیری از آن

اینستاگرام یکی از پلتفرم های معروف در سطح جهانی می باشد که کاربران فعال زیادی را به خود اختصاص داده است و توانسته است با اختلاف بسیار زیاد از رقبای خود پیشی بگیرد و صدر جدول قرار بگیرد و این پیشرفت بسیار بزرگی برای این برنامه محسوب میشود .

اینستاگرام با دارا بودن حدود 1.9 میلیارد کاربر فعال توانسته است محبوبیت بسیار چشمگیری را بدست آورده است . این برنامه بزرگ در ایران نیز هواداران زیادی را دارد و حدود 25 میلیون کاربر فعال از ایران در این برنامه فعالیت می کنند و توانسته اند درآمد های زیادی را بدست آورند .

برنامه بزرگ اینستاگرام آنقدری موقعیت مناسبی برای بدست آوردن درآمد محیا کرده است که امروزه افراد زیادی به فکر ایجاد حساب بیزنسی افتاده اند ، تا از طریق اینستاگرام هم به معروفیت برسند و هم صاحب درآمد شوند . برای داشتن بیزنس مناسب بایستی یک حساب کاربری تجاری بسازید و به صورت مستمر و مداوم فعالیت کنید تا بتوانید به اهداف خود برسید .

برای اینکه بتوانید در فضای اینستاگرام به فرد موفقی تبدیل شوید نیاز است بعد از ساخت حساب مناسب ، فالوور های زیاد را به پیج خود جذب کنید ، عوامل و دلایل زیادی دست به دست می دهند تا کاربران اینستاگرام یک پیج را دنبال کنند برای مثال اولین دلیل بدست آوردن اعتماد می باشد و سپس نیاز به فعالیت شما می باشد .
یکی از عمده ترین مثال روز که صاحبان اکانت های بیزنسی با آن روبه رو هستند ریزش فالوور می باشد ، ریزش فالوور صد درصد بدون دلیل نیست و عواملی سبب ایجاد آن میشود که در ادامه 7 علت ریزش فالوور اینستاگرام و راه های جلوگیری از آن را به شما معرفی خواهیم کرد تا شما با توجه به این نکات حداقل سعی کنید از ریزش فالوور جلوگیری کنید و به موفقیت برسید .

دلایل ریزش فالوور

به صورت خلاصه باید بدانید که انجام دادن یک سری اصول و کار ها همچون داشتن فعالیت مستمر ، تولید محتوای خلاقانه و جذاب ،استفاده کردن از هشتگ ها ، کپشن مناسب ، لوکیشن ها ، کاراکتر ها و… سبب میشود افراد بیشتری به پیج  شما وارد شوند‌ ، اما عکس این موضوع نیز وجود دارد یعنی با اینکه شما تولید محتوای خلاقانه دارید و اصول کامل را رعایت کنید ممکن است افراد به جای دنبال کردن شما ، شما را آنفالو کرده و ریزش کنند .

در زمان ریزش فالوور بارها ممکن است از خود بپرسیم چرا و به کدام دلیل این اتفاق افتاده است و مشکل کار کجاست ، شاید مهم ترین دلیل خسته شدن افراد از محتواهای تکراری و خسته کننده می باشد ، حتی برای ما نیز پیش آمده است که افراد را آنفالو کنیم و افراد جدید را دنبال کنیم پس این موضوع در حالت کلی نرمال می باشد اما می توان جلوی این موضوع را گرفت .

پس بایستی بدانید که گاهی اوقات با وجود تلاش بسیار زیاد شما برای تولید محتوا به علت اینکه این موضوع پست ها مورد پسند کاربران شما نبوده آنها شما را آنفالو می کنند ، همچنین این موضوع بسیار طبیعی می باشد و برای تمامی افراد در تمامی حوزه ها این اتفاق می افتد .

پس روند ریزش فالوور ها در مرحله اول بحث طبیعی می باشد و برای حتی افراد معروف اینستاگرام نیز این اتفاق می افتد پس جای نگرانی نیست ، باید این مسائل را ریشه یابی کرده و آنها را حل کنید.

شادوبن شدن حساب اینستاگرام و نحوه جلوگیری از آن

شدوبن شدن پیج اینستاگرام یکی از مهم ترین بحث های کاهش فالوور اینستاگرام می باشد ، زمانی که یک پیج دچار شدوبن می شود محتوای تولید شده در صفحه هوم و اکسپلور اینستاگرام به نمایش در نخواهد آمد و حتی دنبال کنندگان شما نمی توانند پست های تولید شده و به اشتراک گذاشته شما را ببینند و همچنین علت سبب میشود پس از گذشت مدت زمانی دنبال کنندگان شما را آنفالو کنند .

  • تا کنون اینستاگرام مقاله رسمی برای شدوبن شدن پیج ارائه نکرده است اما به طور کلی این علل زیر می توانند سبب شدوبن شدن پیج شوند :
  • فعالیت های دستی ربات گونه
  • استفاده کردن از هشتگ های زیاد
  • اسنفاده کردن از هشتگ هایی که ممنوع شده اند
  • تگ و منش زیاد
  • دایرکت زیاد فرستادن
  • فالوو و آنفالو زیاد
  • اتصال به آی پی های مختلف
  • ریپورت و مسدود شدن پیج اینستاگرام
  • فعالیت بیش از اندازه در اینستاگرام

اینها دلایلی هستند که ممکن است سبب شدوبن شدن پیج شما شوند پس بهتر است با توجه به آنها فعالیت اصولی داشته باشید .

می توانید برای جلوگیری از ایجاد شدوبن برای پیج فعالیت منظم بر اساس الگوریتم اینستاگرام را داشته باشید معمولا حدود دو هفته شدوبن طول میکشد بهتر است در این مدت زمان فعالیت خود را کم کنید و یا هشتگ های پست ها را تغییر دهید ، البته اینها تجربه افراد می باشد چرا که اینستاگرام فعلا راه حل قطعی پیشنهاد نکرده است .

 پست گذاری بیش از اندازه

یکی از دلایل عمده و بزرگ که سبب ریزش فالوور ها می شود پست گذاری بیش از اندازه می باشد ، برخی از افراد بر این باور هستند که اگر روزانه و به صورت شدید فعالیت داشته باشند و محتوا تولید و به اشتراک بگذارند افراد بیشتری نیز جذب اکانت میشوند در حالی که دقیقا عکس این ماجرا می باشد و اگر شما بیش از اندازه پست و استوری بگذارید افراد دلزده می‌شوند و شما را آنفالو می کنند .

تولید محتوای بیش از اندازه علاوه بر دلزدگی افراد سبب افت کیفیت محتوای شما می شود ، همچنین زمانی که محتوای تولیدی در اینستاگرام شما زیاد باشد سبب سردرگمی افراد در انتخاب میشود پس بهتر است به صورت اساسی تولید محتوا کنید .

بهتر است پست های که در پیج خود می گذارید حدود یک یا دو عدد در پیج باشد و محتوای تولیدی شما جذاب باشد تا افراد تعامل خود را افزایش دهند و پست شما را به سایر افراد نیز بفرستند تا پیج شما تبلیغ شود و به سود بیشتری برسید .

تمرکز فقط بر روی تولید محتوای تبلیغاتی

یکی از دلایلی که سبب ریزش فالوور های اینستاگرام میشود تولید محتوای تبلیغاتی می باشد ، محتوای تبلیغاتی یعنی اینکه افراد تمرکز زیادی بر روی تبلیغ محصولات خود دارند و محتوای آموزنده و آموزشی در پیج خود قرار نمی دهند همین عامل سبب افت و ریزش افراد زیادی میشود .

به عبارتی زمانی که شما فقط به فکر تولید محتوای تبلیغی هستید و صاحب پیج فروشگاهی هستید و تنها محصولات خود را تبلیغ میکنید تا مخاطبان شما اقدام به خرید محصولات شما بکنند این کار نتیجه عکس خواهد داد و ممکن است به پیج شما آسیب بزند .

بسیاری از افراد امروزه به دنبال یادگرفتن و آموزش هستند تا از آن استفاده کنند و یا از محتوایی که تماشا می کنند اطلاعاتی را بدست آورند اما زمانی که شما فقط بر روی تبلیغات فوکوس می کنید و آنها را تنها معرفی میکنید افراد شما را آنفالو میکنند پس بهتر است در کنار معرفی و محتوای تبلیغی به فکر ایجاد محتوای آموزشی نیز باشید ، در این بحث بهتر است بیشتر از ریلز ها استفاده کنید تا پاسخ بهتری را دریافت کنید .

 نداشتن تعامل و ارتباط با مخاطبان اینستاگرام

یکی از مسائل بسیار مهم که سبب ریزش فالوور ها می شود نداشتن تعامل شما با افراد و کاربران اینستاگرام می باشد . صاحب پیج های بیزنسی و کاری بایستی ارتباط قوی و مستحکم با افراد داشته باشند حتی اگر پیج شما کوچک هم باشد باید در کمترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز آنها و سوالات انها باشید .

بسیار مهم است که در کمترین زمان ممکن پاسخگوی افراد باشید و اگر آنها سوالی را مطرح کردن بعد از چند روز جواب آنها را ندهید سعی کنید در همان ساعات اولیه پاسخگو باشید و به صورت کامل خواب آنها را بدهید و در این پاسخگویی تلاش کنید تا ارتباط مناسبی با افراد برقرار کنید و با بیان شیوا و مناسب پاسخگو باشید .

می توانید برای برقراری ارتباط در کمترین زمان ممکن به کامنت های قرار گرفته در پیج پاسخ بدهید و دایرکت خود را نیز زود به زود چک بکنید ، حتی می تواند همکاران خود که هم حوزه شما هستند حمایت کنید و لایک و کامنت کنید تا علاوه بر آنکه آنها شما را حمایت کنند ، مخاطبان آن پیج ها نیز شما را دیده و به پیج شما بیایند و حمایت کنند .

 تولید محتوای نامرتبط

بسیار پیش آمده است افراد برای اینکه تعداد فالوور های خود را افزایش دهند علاوه بر فعالیت در حوزه کاری خود دست به استفاده کردن از مطالب و موضوعات دیگر برده و از سایر مسائل نامربوط به حوزه کاری خود در پیج گذاشته و استفاده می کنند ، واضح است افرادی که شما را دنبال کرده اند به خاطر موضوع قبل و اصلی این پیج بوده و اگر شما از موضوعات نامرتبط استفاده کنید سبب دلزدگی آنها میشوید و فالوور های خود را از دست می دهید .

برای مثال اگر ادمین پیج آرایشی و بهداشتی هستید و در این حوزه فعالیت میکنید دیگر نیاز نیست که اخبار مرتبط با حواشی فوتبال را در پیج خود قرار دهید چرا که مخاطبان شما عملا علاقه ای به این موضوع ندارند و با ادامه این روند خسته کننده آنها پیج شما را ترک خواهند کرد .

پس موضوع های مرتبط به حوزه کاری خود را در پیج قرار دهید و سعی کنید تمرکز زیادی بر روی پیدا کردن مطالب جدید درباره کار خود بگذارید تا افراد روز به روز به صفحه شما اضافه شود ، حتی می تواند از کلیپ های آموزشی و ترفند ها نیز که به کار شما مربوط هستند استفاده کنید .

کمبود فالوور پیج

به شخصه برای بسیاری از ما پیش آمده است که قبل از فالوو کردم افراد به تعداد فالوور ها و دنبال کنندگان پیج نگاه میکنیم و سپس اقدام به فالوو کردن می گیریم ، حتی برای انجام یک سری از کار ها همانند خرید کردن از پیج های مختلف ابتدا به تعداد فالوور آن نگاه میکنیم و اگر تعداد فالوور پیج بیشتر باشد علاوه بر اینکه فرد را فالوو می کنیم بلکه از  پست و محتوای تولیدی نیز حمایت کامل را انجام می دهیم اما اگر تعداد فالوور کم باشد نه تنها فالوو و حمایت نمی‌کنیم بلکه پیج را ترک میکنیم ، پس اگر تعداد فالوور کم باشد نه تنها نمی توانیم فالوور بدست بیاوریم بلکه دچار ریزش فالوور نیز خواهیم شد و همین عامل آسیب زیادی به پیج خواهد زد .

یکی از روش های آسان برای افزایش فالوور ها در کمترین زمان ممکن به ویژه افرادی که پیج تازه تاسیس کرده اند و ممکن است مدت ها طول بکشد تا تعداد فالوور آنها بالا برود خرید فالوور اینستاگرام می باشد .

خرید فالوور اینستاگرام یک روش ساده و به صرفه می باشد  که در کمترین زمان ممکن صاحب تعداد زیادی فالوور میشوید ، برای خرید فالوور می توانید از طریق وب سایت های مطمئن و معتبر اقدام به خرید بکنید و سبب پیشرفت پیج خود شوید البته خرید فالوور اینستاگرام یک سری اصول و قوانین خاصی دارد برای مثال نباید تعداد زیادی فالوور به پیج خود اضافه کنید چون همین عامل می تواند سبب بی اعتمادی مخاطبان شما شود ، همچنین نباید بدون فاصله اقدام به خرید فالوور کنید باید در فواصل کم فالوور خریداری کنید و فالوور های خریداری شده کاملا واقعی و اورجینال باشند ، در نتیجه تاثیر تعداد فالوور بر روی پیج بسیار زیاد می باشد و میانبری برای موفقیت شما محسوب میشود .

نداشتن پروفایل جذاب و اصولی

اینستاگرام یک شبکه بزرگ می باشد که اساسا بر مبنای رسانه تولید شده است و چیزی که در آن نمایانگر می باشد عکس و فیلم می باشد و افراد بر حسب آنچه که می‌بینند اقدام به دنبال کردن و یا حتی آنفالو کردن میگیرند .

برای اینکه بتوانید افراد را جذب کنید بایستی پروفایل جذاب و خیره کننده بسازید ، ابتدا یک بیو کامل از خود را ارائه دهید ، سپس یک پروفایل جذاب بسازید و برای اینکار می توانید یک لوگو مناسب طراحی کنید ، نام کاربری مناسب برای پیج خود ایجاد کنید ، می توانید اطلاعات ضروری و مهم را در بیو خود قرار دهید و جملات خاص استفاده کنید .

نظم و ترتیب در پست و استوری خود داشته باشید برای مثال ترتیب درستی در میان پست های شما وجود داشته باشد و اصول منظمی در ایجاد آنها داشته باشید ، می توانید برای اینکار از یک لوگو برای همه آنها استفاده کنید ؛ کاور مرتب و هماهنگ برای پست های خود بسازید تا وقتی فردی وارد پیج شما میشود از دیدن آن لذت برده و شما را دنبال کنند.

همچنین محتواهای تولیدی باید کیفیت مناسبی داشته باشند و موضوع استفاده شده در آنها به گونه ای باشد تا افراد بیشتری را جذب کند و تشویق کند تا مدت زمان زیادی در پیج شما باشد .

نتیجه گیری

ریزش فالوور ها می تواند عوامل مختلفی داشته باشد که در این مقاله سعی کردیم به 7 عدد از آنها اشاره کنیم و همچنین راه حل آنها را نیز به شما معرفی کردیم ، بهتر است به آنها توجه کرده و رعایت کنید تا بتوانید ریزش خود را کم تر از قبل بکنید ، امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را کرده باشید رشد شما آرزوی ماست .

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *