0

5 نکته مهم برای راه اندازی کسب و کار بسته بندی از نگاه تیم البرز ماشین کرج

کسب و کار های امروزی از تنوع بسیاری برخوردار شده اند و انواع کسب و کارهای صنعتی به لیست آن ها اضافه شده که امکان انجام آن ها بصورت کارگاهی و یا خانگی میسر شده است. راه اندازی کسب و کار بسته بندی نیز از جمله انواع کارهای جدید میباشد که توانسته در سالهای اخیر به یکی از مشاغل پرسود در بازار ایران تبدیل شود. این نوع کسب و کار با استفاده از علم و تکنولوژی روز از توسعه بسیار خوبی برخوردار شده و توانسته رشد بالایی را در صنعت داشته باشد. با توجه به افزایش جمعیت و نیاز جامعه به محصولات متنوع و در بسته بندی های مختلف، شاهد طراحی، تولید و ساخت انواع دستگاههای بسته بندی هستیم که هر روز به تعداد آن ها افزوده خواهد شد. در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا شما را با 5 نکته مهم برای راه اندازی کسب و کار بسته بندی آشنا کنیم تا بتوانید برای راه اندازی مشاغل با رعایت این نکات نتیجه بهتری را کسب کنید. پس با ما همراه باشید.

انواع کسب و کار بسته بندی

بازار بسته بندی محصولات و دستگاه بسته بندی بسیار گسترده است و هر روز نیز به تعداد محصولات قابل بسته بندی در این بازار افزوده میشود. انواع محصولات مایع، گرانولی و پودری در این بازار وجود دارند که قابلیت بسته بندی و ارائه به بازار را دارند. این محصولات را میتوان در رده محصولات غذایی، دارویی، شیمیایی و… تقسیم بندی کرد. هر نوع محصول قابل بسته بندی در بازار را میتوان با استفاده از دستگاههای بسته بندی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با سرعت و دقت مناسب بسته بندی کرد. دستگاههای زیادی در جهان و ایران هر روزه در راستای سرعت بخشیدن به پروسه بسته بندی ساخته و به بازار ارائه میشوند. این نوع دستگاهها میتوانند به بشر در تولید هر چه بیشتر و بهتر محصولات غذایی و دارویی کمک کنند تا بتوان نیاز جوامع را برطرف کرد.

چند نمونه از انواع کسب و کار بسته بندی در بازار ایران را که امروزه به کسب و کارهای بسیار پرسود تبدیل شده اند در این مطلب به شما معرفی میکنیم. کسب و کارهایی نظیر بسته بندی مواد پودری نظیر ادویه جات، بسته بندی محصولات گرانولی نظیر حبوبات، قند، غلات و… و بسته بندی محصولات مایع نظیر آبلیمو، عسل و… که هر کدام میتوانند در صورت بازاریابی هدفمند و یافتن خریدار به کسب و کاری پرسود تبدیل شوند. در ادامه به نکات مهمی درباره راه اندازی کسب و کار بسته بندی خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

1 – بازاریابی هدفمند در راستای راه اندازی کسب و کار بسته بندی

در ابتدایی ترین موقعیت راه اندازی کسب و کار باید به بازاریابی و یافتن بازار هدف محصول پرداخت. بارها دیده شده که تولید کننده هیچ دقتی به جزئیات کار و بازاریابی نکرده و پس از راه اندازی کارگاه و یا کارخانه با عدم فروش موفق روبرو شده که همین امر مشکلات بسیاری را برای تولید کننده بوجود آورده است. برای اینکه بتوانید کسب و کار موفقی را راه اندازی کنید باید به این نکات دقت کنید تا بتوانید بعد از راه اندازی و تولید محصولات، بازار فروش خوبی را نیز تجربه کنید تا سود تولید برای شما لذت بخش باشد. پس از انجام بازاریابی صحیح در شهر و یا کشور مورد نظر درباره محصول تولیدی میتوانید با اطمینان تصمیم به راه اندازی و یا عدم راه اندازی کسب و کار بگیرید.

2 – محل احداث کارگاه و یا کارخانه بسته بندی

نکته مهم بعدی برای راه اندازی کسب و کار بسته بندی را میتوان محل احداث کارگاه و یا کارخانه نام برد. اینکه شما کسب و کار خود را در محل مناسبی راه اندازی کنید باعث میشود تا از هزینه های تولید و حمل و نقل تا حد زیادی بکاهید و همین امر میتواند به تولید کننده در راستای افزایش قدرت رقابت در بازار کمک شایانی کند. بعنوان مثال برای راه اندازی کارگاه بسته بندی حبوبات میتوانید محل احداث را در استانی قرار دهید که از تولید بالایی در این محصول برخوردار است تا بتوانید علاوه بر دریافت محصول با کیفیت، از هزینه کمتری بابت حمل و نقل محصول نیز برخوردار شوید. این امر در دراز مدت میتواند باعث کاهش هزینه های تولید و افزایش قدرت رقابت در بازار شود. علاوه بر آن با راه اندازی کسب و کارهای خود در برخی مناطق محروم میتوانید از خدمات دولتی نظیر معافیت های مالیاتی نیز برخوردار شوید.

3 – یافتن محصول مورد نظر برای بسته بندی

اینکه بدانید چه محصولی برای بسته بندی مناسب است را میتوانید با کمی جستجو و شرکت در نمایشگاههای مختلف بررسی کنید. بازار بسته بندی محصولات هر روزه در حال توسعه میباشد و شکل و ابعاد بسته بندی ها در این دنیای بزرگ هر روز در حال تغییر و افزایش است. محصولات بسیاری در سالهای اخیر به بازار بسته بندی افزوده شده اند و یا از شکل بسته بندی خاصی برخوردار شده اند. بعنوان مثال در سالهای گذشته بسته بندی سس های تک نفره و یا نسکافه های تک نفره بصورت ساشه ای میسر نبود. ولی با طراحی و ساخت دستگاههای بسته بندی ساشه ای این قابلیت به دنیای صنایع بسته بندی افزوده شد تا بتوان با استفاده از دستگاههای بسته بندی خاص به بسته بندی محصولات بصورت تک نفره و در بسته بندی هایی زیبا و شکیل بپردازید. برای اینکه بدانید چه محصولی را باید برای بسته بندی انتخاب کنید میتوانید با بررسی بازار و تحلیل محصولات به هدف خود نزدیک شوید و محصول خود را انتخاب کنید.

4- بررسی بازار دستگاههای بسته بندی

بعد از رعایت نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم و مشخص نمودن نوع محصول و میزان تولید میتوانید برای انتخاب دستگاه بسته بندی مناسب کسب و کار خود اقدام کنید. دنیای دستگاههای بسته بندی بسیار متنوع است و در هر حوزه ای با انواع دستگاههای بسته بندی با قابلیت بسته بندی محصولات گرانوالی، پودری و مایع روبرو هستیم که هر کدام میتوانند به نوعی در پروسه تولید در کنار شما باشند. انتخاب دستگاه بسته بندی کاربردی و مورد نیاز شما میتواند مهمترین نکته هنگام راه اندازی کسب و کار بسته بندی باشد. در صورتیکه دستگاه بسته بندی کاربردی و با کیفیتی را تهیه کنید میتوانید بدون بروز مشکل در پروسه تولید اقدام به تولید و فروش محصولات خود کنید.

5- خرید دستگاه بسته بندی با کیفیت

دستگاههای بسته بندی در بازار ایران توسط شرکتهای متعددی ساخته و روانه بازار میشوند. دقت کنید تا هنگام خرید دستگاه، این خرید را از شرکتهای معتبری نظیر البرز ماشین کرج انجام دهید تا بتوانید علاوه بر برخورداری از کیفیت بالای دستگاه، از گارانتی 18 ماهه و خدمات پس از فروش 15 ساله نیز برخوردار شوید. امروزه برای خرید دستگاه بسته بندی، هم میتوان از طریق اینترنت اقدام کرد و هم بصورت سنتی و با مراجعه به درب کارخانه که در هر دو نوع حالت میبایست به نکات گفته شده در بالا دقت داشته باشید تا از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری به عمل آورید.

کلام آخر

راه اندازی کسب و کار بسته بندی هم کار سخت و هم کار آسانی است در صورتیکه با علم به محصول و رعایت نکات بالا اقدام به تولید کنید. دنیای بسته بندی هر روز در حال توسعه است و محصولات بسیاری در بازار برای ورود به این دنیای بزرگ در صف قرار دارند. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه کافی در زمینه دستگاههای بسته بندی و ماشین آلات وابسته، تجربیات و نظرات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *