0

10 نکته مهم و حیاتی در مورد رنگ موی زنانه که باید رعایت کنیم

همه ما می دانیم که رنگ موی خوب می‌تواند تاثیر بسزائی بر زیبایی چهره و تغییرات ظاهری مان داشته باشد؛ بنابراین نحوه انتخاب درست رنگ مو موضوع مهمی است که نمیتوان بدون توجه و دقت از آن گذشت.
شما برای اینکه بتوانید از بهترین شکل ممکن رنگ مو و تأثیرات آن بر روی چهره و آرایش خود بهره مند شوید؛ نیاز است تا اطلاعاتی هر چند جزئی در مورد رنگ مو داشته باشید؛ یا لااقل با افراد آگاه و با تجربه تر در این زمینه مشورت کنید.
ما در این مقاله قصد داریم تا به طور مفصل در مورد دنیای رنگ مو با شما صحبت کنیم و اطلاعات حایز اهمیتی را در اختیار تان قرار دهیم. پس اگر به این اطلاعات نیاز دارید و همچنین به دنبال آرایشگاهی خوب برای رنگ مو نیاوران می گردید؛ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا موی خود را رنگ می کنیم ؟

با توجه به جلوه ی زیبایی که مو به ظاهر افراد می دهد، به همین دلیل افراد زیادی به دنبال تغییر و زیباتر کردن موهای خود هستند. این اتفاق با تغییر در مدل مو و تغییر در رنگ موی افراد پیش می آید. همچنین افراد بسیاری که با افزایش سن به موهای سفید رسیده اند، تمایل به رنگ کردن موهای خود دارند؛ تا سفیدی ها را با رنگ موی دلخواه خود بپوشانند.

عملکرد رنگ مو چگونه است؟

رنگ مو از رنگ‌دانه‌های طبیعی و یا مصنوعی در محیط های آزمایشگاهی و بهداشتی ساخته شده است. این رنگ‌دانه‌ها طی یک سری واکنش‌های شیمیایی روی فیبرهای مو می نشینند، رنگ دانه ها این توانایی را دارند که درون لایه‌های تار مو نفوذ کنند. رنگ مو با نفوذ به تار های مو می تواند باعث تغییر رنگ مو طبیعی افراد شود.

چگونه رنگ مو نیاوران را مناسب با هر فرد انتخاب کنیم؟

به جرأت می توان گفت که رنگ مو از پرکاربردترین محصولات آرایشی بهداشتی در دنیاست. محبوبیت رنگ مو و تأثیر آن بر ظاهر افراد حساسیت انتخاب افراد را بالا می برد. در ادامه به ملاک ها و معیارهای مهم در انتخاب رنگ مو در یک آرایشگاه زنانه در نیاوران مناسب می پردازیم.

انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست بدن

برای افرادی که پوست سبزه و تیره دارند، رنگ مویی با رنگدانه های قهوه ای روشن و طلایی پیشنهاد می شود که بدون تردید برای آنها انتخاب مناسب تری است؛ و افرادی که رنگ پوست آنها سفید و روشن است، بهتر است از رنگ موهای بلوند و بسیار روشن استفاده کنند.

رنگ پوست های خیلی روشن و پریده

یک نکته ی بسیار مهم در این جا در مورد خانم هایی است، که رنگ پریده و پوست خیلی روشن و سفید دارند. در مورد این افراد بهتر آن است که از رنگ های فندقی گرم و یا تناژ مسی، استفاده شود. بدین صورت پریده رنگی پوست صورت آن ها کمتر به چشم می آید و زیبایی صورت آن ها بیشتر نمایان می گردد.

چگونه تشخیص به درستی از رنگ پوست خود برسیم؟

شما باید زیر نور طبیعی، به رگ بازوی دست خود نگاه کنید. اگر رنگ رگ شما، در محیطی با نور طبیعی سبز است، بنابراین پوست شما گرم و سبزه است؛ و اگر رنگ رگ بازوی شما، در زیر نور خورشید آبی است، شما دارای پوست روشن و سفید هستید.

انتخاب بر اساس رنگ پوست و چشم

اگر شما چشم هایی به رنگ های قهوه ای روشن یا تیره، مشکی، آبی تیره، عسلی دارید؛ بهتر است که از رنگ مو با تناژ سرد استفاده کنید. همچنین اگر چشمان شما، سبز یا آبی روشن است از رنگ مو با تناژ گرم برای رنگ موهای خود استفاده کنید.

پوست روشن و چشمان روشن

خانم هایی که پوستی سفید با رنگ چشمان روشن دارند، بهتر است از رنگ های بلوند و رنگ های قهوه ای خیلی روشن برای رنگ کردن مو هایشان استفاده کنند. لازم به ذکر است که این افراد اگر از رنگ موی مشکی استفاده کنند زیبایی چهره شان چندین برابر، بیشتر می شود.

پوست روشن، چشمان تیره

برای این دسته افراد رنگ موهایی با تناژ بلوطی مناسب است. توصیه ی ما آن است که این خانم ها از رنگ موی مشکی استفاده نکنند.

انتخاب رنگ مو نیاوران باید متناسب با سن افراد باشد

معمولاً انتخاب رنگ موهای تیره، قهوه ای و مشکی برای افراد جوان مناسب تر است. در مورد افراد مسن تر توصیه ی ما این است که اگر در سنین بالا، رنگ موهای شما سفید شده است، از رنگ های بلوند استفاده کنید.
اما اگر در سنین بالا، موهای شما هنوز رنگ دانه های طبیعی خود را حفظ کرده اند، بهتر است از رنگ مو استفاده نکنید و ظاهر طبیعی خود را حفظ کنید.

چگونه رنگ مو را ماندگار تر کنیم؟

شما باید بعد از رنگ کردن مو حتما از نرم کننده یا کاندیشنر استفاده کنید. صدالبته این محصولات بسیار متنوع هستند و استفاده از آن ها تکنیک‌های خاصی دارد.

چگونه از نرم کننده یا کاندیشنر استفاده کنیم؟

بهتر است بدانید که وقتی موها بیش از حد خیس و پر از آب هستند، نمی توانند به خوبی مواد موجود در کاندیشنر ها را جذب کنند، در نتیجه مواد به راحتی جذب ساقه موها نمی‌شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهترین کار این است که، در حمام قبل از مصرف نرم‌کننده یا کاندیشنر کمی آب موها را بگیرید تا مواد نرم‌کننده به خوبی روی ساقه موها بنشیند. سپس با انگشتان یا یک شانه دندانه درشت به آرامی نرم‌کننده را بین موهای خود پخش کنید.

چگونه موهای رنگ شده را شامپو کنیم؟

برای اینکه رنگ مو نیاوران ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشند، در شامپو کردن و شست و شوی موها باید قواعد خاصی را رعایت کرد؛ اول از همه بدانید بعد از رنگ کردن حداقل تا ۲۴ ساعت نباید موها را شامپو زد و شست تا رنگ بتواند به خوبی در هر ساقه مو نفوذ کند.
علاوه بر این بهتر است بدانید که، شستن کمتر موها مساوی است با دوام بیشتر رنگ مو. وقتی موها را زیاد بشویید چربی‌های طبیعی روی مو، که از رنگ محافظت می‌کنند، توسط شامپو شسته می شود. در واقع بهترین حالت شستن مو، به صورت یک روز در میان است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *