1

آیا گوشی نوکیا به سادگی ردیابی می‌شود؟

درست است که امروزه خیلی از افراد از گوشی‌های لمسی استفاده می‌کنند، اما با این حال گوشی‌های ساده هم طرفداران خاص خود را دارند. بعضی افراد سیم کارت‌های زیادی داشته و برای استفاده روزمره، کار و… از یکی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در این شرایط اگر گوشی آیفون هم داشته باشند، تنها امکان استفاده از یک سیم کارت را دارند. با توجه به این موضوع، خیلی از این افراد یک گوشی نوکیا ساده هم برای سیم کارت دیگرشان می‌خرند. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا امکان ردیابی گوشی‌هایی مانند نوکیا ساده نیز وجود دارد؟ کدام گوشی نوکیا ردیابی نمی‌شود؟ راه غیر قابل ردیابی کردن یک تلفن هوشمند چیست؟

 کدام گوشی نوکیا ساده غیر قابل ردیابی است؟

نوکیا ۸۲۱۰ که آن را با نام گوشی محبوب دست نیافتنی معرفی می‌کنیم، غیر قابل ردیابی است. این گوشی محبوب دل افراد زیادی بوده و برای پلیس و سرویس‌های ردیابی اطلاعات غیر قابل دسترس است. نوکیا ساده به دلیل نداشتن امکاناتی مثل بلوتوث، WI Fi و جی پی اس امکان ردیابی را از بین برده و باعث ایجاد محدودیت‌های زیادی شده است. البته پیدا کردن گوشی نوکیا ساده در بازار موبایل رنگارنگ و به روز گوشی‌ها کار آسانی نیست؛ زیرا این دستگاه از تولیدات قدیمی نوکیا است و تاریخ عرضه آن به سال ۱۹۹۹ بر می‌گردد.

با این حال این گوشی همچنان مشتری‌های خود را دارد و اگر در فروشگاهی موجود شود، بلافاصله به فروش می‌رسد، حتی اگر دست دوم باشد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی نوکیا ۸۲۱۰ این است که دارای امکانات ارتباطی به وسیله فروسرخ بوده و در هر زمان می‌تواند برای انتقال اطلاعات به کار رود.

 گوشی غیر قابل ردیابی چه ماجرا‌هایی دارد؟

جالب است بدانید که در وب سایت Vice گزارشات جالبی از ماجرا‌هایی که نوکیا ۸۲۱۰ پشت سر گذاشته، منتشر شده‌ است. در یکی از این گزارشات، این گوشی محبوب دل قاچاقچیان مواد مخدر در بریتانیا بوده است! به دلیل اینکه از نصب هیچ اپلیکیشنی پشتیبانی نکرده و فاقد امکاناتی مثل بلوتوث، وای فای و GPS است. قاچاقچیان بریتانیا برای اینکه توسط پلیس ردیابی نشوند، از گوشی ۸۲۱۰ استفاده می‌کردند. این گوشی در عین سادگی، ظرفیت بالایی در نگهداری باتری دارد و همواره در دسترس است. از این رو قاچاقچی می‌توانسته به راحتی با مشتری ارتباط برقرار کند و از چشم پلیس دور بماند.

در این وب سایت از طرف یکی از قاچاقچیان انگلیسی نقل قولی ذکر شده که این فرد طرفدار پروپاقرص گوشی نوکیا بوده و هیچ تمایلی نداشته از آیفون و گوشی‌های به روز دیگر استفاده کند. از این رو از نوکیا ۸۲۱۰ به عنوان یک تلفن همراه مورد اعتماد استفاده می‌کرده است. او ادعا داشته که نبود ویژگی‌هایی مثل بلوتوث، وای فای و جی پی اس، امکان ردیابی گوشی برای پلیس را از بین برده و هیچ کس نمی‌توانسته تماس‌های او را شنود کند؛ به همین دلیل فعالیت‌های او غیر قابل ردیابی بوده است. این قاچاقچی سابقه دار اعتقاد داشته که کسانی نوکیا ۸۲۱۰ را انتخاب می‌کنند که دوست ندارند به وسیله شنود تماس‌ها، شناسایی شوند.

 چگونه می‌توان تلفن‌های امروزی را غیر قابل ردیابی کرد؟

روشن کردن حالت هواپیما؟ غیر فعال کردن یا خارج کردن سیم کارت؟ خاموش کردن وای فای و بلوتوث؟ همه این‌ها را فراموش کنید! در گوشی‌های امروزی دیگر هیچ کدام از این موارد برای غیر قابل ردیابی کردن دستگاه کاربرد ندارند. استفاده از این روش‌ها باعث نمی‌شود که تمام امکانات ردیابی شونده تلفن همراه از دسترس پلیس خارج شوند. اما سوال اصلی اینجاست که چه چیز گوشی نوکیا ساده را انقدر خاص و غیر قابل ردیابی کرده است؟ تفاوت این گوشی با موبایل‌های هوشمند امروزی چیست؟ چه روش قابل اطمینانی برای خارج کردن گوشی از مسیر دسترسی وجود دارد؟

برای پاسخ دادن به این سوالات باید شما را با دو نوع تلفن همراه در بازار‌های امروزی آشنا کنیم. در بعضی مدل‌های تلفن همراه باتری می‌تواند از بدنه گوشی جدا شود و بعضی مدل‌ها باتری کاملا داخل گوشی نصب شده است. غیر قابل ردیابی کردن گوشی‌های نوع اول آسان است. تنها کافی است فرد باتری را خارج و منبع تغذیه فعالیت‌های امکانات تلفن همراه را از بین ببرد. اما در رابطه با گوشی‌های نوع دوم، باتری جدا نمی‌شود و هیچ راه حلی برای غیر قابل ردیابی کردن آن‌ها وجود ندارد. پیشنهاد ما به این افراد، خرید گوشی‌های دیگری مثل نوکیا ۸۲۱۰ است.

 آیا امکان ردیابی گوشی خاموش وجود دارد؟

درست است که با قرار دادن گوشی روی حالت پرواز یا خارج کردن سیم کارت، ارتباط شما با شبکه موبایل قطع می‌شود، اما فکر نکنید که انجام این کار‌ها گوشی را غیر قابل ردیابی می‌کند! فرقی ندارد که سیستم عامل گوشی شما آیفون، اندروید یا هر چیز دیگری است. در هر صورت سیستم عامل دومی به نام فریمور مودم وجود دارد که همیشه فعال است.

ردیابی گوشی خاموش

این سیستم عامل، دکل‌های موبایل را تشخیص داده و در پس زمینه، امکان اتصال به هر کدام را فراهم می‌کند. فعالیت این بخش با خارج کردن سیم کارت، روشن کردن حالت فلایت مود و… قطع نمی‌شود؛ از این رو هیچ روشی وجود ندارد که مانع ردیابی گوشی خاموش شود. تنها راه باقی مانده این است که فرد باتری گوشی را در بیاورد. با انجام این کار، منبع انرژی قطع شده و کسی نمی‌تواند گوشی را ردیابی کند.

 در آخر

با توجه به قابلیت‌های گوشی‌های جدید، برخی مدل‌های قدیمی مانند نوکیا ساده امکان ردیابی ندارند. البته این موضوع برای خیلی افراد سودمند است. هر چقدر هم که از خوبی‌های گوشی‌های هوشمند امروزی بگوییم، نوکیا چیز دیگری است!

می‌توانیم بگوییم که اولین گوشی بیش‌تر ایرانی‌ها متعلق به برند نوکیا بوده است. گوشی مقاوم و حرفه‌ای که بسیار دوست داشتنی است و امکانات محدودی دارد. موضوعی که قصد بررسی کردن آن را داشتیم، قابلیت ردیابی گوشی نوکیا ساده بود. نوکیا ۸۲۱۰، تلفن همراهی است که ردیابی نمی‌شود و فاقد امکاناتی مثل بلوتوث، وای فای و جی پی اس است. از این رو طرفداران زیادی دارد و به محض ورود به بازار خیلی زود به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. پیران گفت:

    عالی