0

شغل های پولساز: اینفلوئنسر مارکتینگ

شغل های پولساز: اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی است که امروزه می‌توان از آن استفاده کرد. در چند سال اخیر، اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار فراگیر شده است. در واقع این روش، بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت کنیم و هر آنچه باید در مورد آن بدانید را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی اتفاق می‌افتد که یک اینفلوئنسر با یک برند برای تبلیغ محصولاتش کار می‌کند. اینفلوئنسر معمولاً برای کمک به بهبود شناخت برند، نام تجاری را ذکر و تأیید می‌کند. اینفلوئنسرها در ازای این تبلیغات، پول نقد یا محصولات برند را به صورت رایگان دریافت می‌کنند. این یک تعریف ساده از اینفلوئنسر مارکتینگ است؛ اما نیاز به ذکر نکات زیادی دارد که ادامه خواهیم گفت:

اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی چیست؟

اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی، شخصی است که در حوزه کاری خاصی، اعتبار به دست آورده و دنبال‌کننده زیادی دارد. انواع مختلفی از اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله یوتیوب، اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

اینفلوئنسر‌های رسانه‌های اجتماعی، فالوور‌های اختصاصی دارند؛ فالوورها برای نظرات و توصیه‌های اینفلوئنسر ارزش قائل هستند یا از تماشای سبک زندگی او لذت می‌برند. به این ترتیب، اینفلوئنسرها روی خریدهای دنبال‌کنندگانشان تأثیر می‌گذارند. به این روش تبلیغ و خرید، اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گویند و اینفلوئنسر از این طریق به کسب درآمد ماهانه می‌پردازد.

از آنجایی که اینفلوئنسر مارکتینگ مستقیماً با رسانه‌های اجتماعی گره خورده است، اغلب به عنوان بازاریابی تأثیرگذار اجتماعی یا بازاریابی تأثیرگذار رسانه‌های اجتماعی نیز شناخته می‌شود.

اینفلوئنسر چه می‌کند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر روی تصمیم‌های خرید دنبال‌کننده‌های خود تأثیر می‌گذارد. اینفلوئنسر‌ از حضور آنلاین خود در پلتفرم‌های مختلف استفاده کرده و با برندهای مختلف همکاری می‌کند. در نتیجه این همکاری، درک دنبال‌کننده‌ها از مشاغل مختلف، تغییر می‌کند. در نهایت، فالوورها دست به خرید می‌زنند و اینفلوئنسر هم کسب درآمد می‌کند.

ظهور اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه، اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش انتخابی برای برند‌های سطح بالا در سراسر جهان است؛ اما همیشه اینطور نبود. طی چندین سال گذشته، محبوبیت اینفلوئنسری بسیار زیاد شده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ برای اولین بار زمانی که رسانه‌های اجتماعی جایگزین رسانه‌های سنتی شدند، مورد توجه قرار گرفت. مردم دیگر فقط افراد مشهور را دنبال نمی‌کردند، آن‌ها کاربران غیرمشهور رسانه‌های اجتماعی را دنبال می‌کردند که محتوای لذت‌بخشی منتشر می‌کردند.

با گذشت زمان، برخی از این کاربران، فالوور‌های قابل توجهی به دست آوردند و در حالی که به اندازه افراد مشهور فالوور نداشتند، نفوذ قابل توجهی داشتند.

رفته رفته، بازاریابی اینفلوئنسر‌ها به خودی خود به شغلی پرطرفدار تبدیل شد و باعث ایجاد فید‌های اینستاگرام با مدیریت خوب و استوری‌های اینستاگرام با تصویر عالی شد.

اکثراً افراد نسل جوان‌تر که تمایل به شهرت اینترنتی داشتند، یاد می‌گرفتند که چگونه به یک اینفلوئنسر‌ تبدیل شوند، چگونه فالوور‌های خود را افزایش دهند و چطور به لیست محبوب تأثیرگذاران برند بپیوندند!

امروزه، این اینفلوئنسر‌ها اغلب به اندازه بسیاری از افراد مشهور، نفوذ و قدرت دارند. از بسیاری جهات، اینفلوئنسر‌ها سلبریتی‌های جدید هستند. اینفلوئنسر‌ها بسیار مورد اعتماد فالوور‌های خود هستند و آمار‌های اینفلوئنسر مارکتینگ این موضوع را تأیید می‌کند. به آمارهای زیر دقت کنید:

  • در یک نظرسنجی، ۴۹ درصد کاربران گفتند که برای خرید محصول طبق توصیه‌های اینفلوئنسر‌ها عمل می‌کنند.
  • در نظرسنجی دیگری، ۷۴ درصد از کاربران گفتند که برای تصمیم‌گیری در مورد خرید هر محصولی به رسانه‌های اجتماعی متکی هستند.

انواع اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. در اصل، در بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از یک اینفلوئنسر می‌خواهید تا محصول یا خدمات شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد؛ اما راه‌های زیادی برای تحقق این امر وجود دارد!

در ادامه ۵ روش رایج اینفلوئنسر مارکتینگ را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. محتوای اسپانسری

محتوای اسپانسری یکی از رایج‌ترین روش‌های بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار است. محتوای اسپانسری صرفاً یک پست در رسانه اجتماعی است که حاوی یک تبلیغ برای محصول یا خدمات خاصی می‌باشد.

۲. تخفیف‌ها

همه عاشق تخفیف هستند و تخفیف‌های ویژه اینفلوئنسر‌ها می‌تواند قدرتمند باشد! تخفیف‌ها تقریباً همیشه با محتوای اسپانسری ترکیب می‌شوند. به عنوان مثال، یک اینفلوئنسر در پیج خود،‌ محصولی را با تخفیف 20 درصدی تبلیغ می‌کند. این محصول فروش خوبی خواهد داشت؛ اینطور نیست؟!

۳. مسابقات و هدایا

همه دوست دارند محصولات را رایگان دریافت کنند. این موضوع به ویژه برای مخاطبان اینفلوئنسر‌ها صادق است. معمولاً مسابقات و هدایای اینفلوئنسرها، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند و می‌تواند هزاران دنبال‌کننده را برای برند به ارمغان بیاورد.

۴. انتشار محتوای اینفلوئنسر در پیج خود

اغلب اوقات، اینفلوئنسر مارکتینگ شامل اینفلوئنسر‌هایی می‌شود که محصولات مانند لوازم بهداشتی را در پیج خود تبلیغ می‌کنند؛ اما روش دیگری هم وجود دارد! در این روش، تبلیغ اینفلوئنسر در پیج شما منتشر می‌شود که اغلب ترافیک زیادی را به سمت شما هدایت می‌کند.

۵. سفیر برند

اگر همکاری با یک اینفلوئنسر برای برند شما سودآور است، احتمالاً او را به سفیر برند خود تبدیل خواهید کرد.

سفیر برند یک اینفلوئنسر است که برای مدت طولانی با برند شما کار می‌کند. این کار مزیت‌های زیادی دارد، زیرا برخلاف استراتژی‌های کوتاه‌مدت، نوعی اینفلوئنسر مارکتینگ بلندمدت است.

۶. همکاری در فروش

در بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار می‌توان از روش همکاری در فروش هم استفاده کرد. همکاری در فروش یکی دیگر از روش‌های بازاریابی و تبلیغ محصولات است که طرفداران زیادی هم دارد. در این روش اینفلوئنسر یک محصول را تبلیغ می‌کند و در صورت فروش محصول، کمیسیون دریافت می‌کند.

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است؟

اینفلوئنسر

بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار می‌تواند فواید زیادی برای برند شما داشته باشد. مهم‌ترین مزیت بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار برای هر برندی، افزایش فروش است؛ اما این تنها مزیت آن نیست.

بیایید نگاهی به مزایای بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار بیاندازیم:

۱. افزایش فروش

افزایش فروش مزیت نهایی بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار است؛ اما برای درک دقیق میزان تأثیرگذاری آن، باید نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم:

کسب و کار‌ها به ازای هر ۱ دلاری که برای بازاریابی تأثیرگذار خرج می‌کنند، حدود ۱۸ دلار درآمد کسب می‌کنند و برای بسیاری از برند‌ها، این تعداد بسیار بیشتر است.

۲. اثبات اجتماعی

مهم نیست که چه نوع کسب و کاری دارید، به اثبات اجتماعی نیاز خواهید داشت. در واقع، وقتی چیزی را می‌بینیم که دیگران به آن علاقه دارند، به طور خودکار به آن علاقه‌مند می‌شویم. این جوهر اثبات اجتماعی است!

این امر به ویژه در مورد بازاریابی تأثیرگذار صادق است. اینفلوئنسر‌ها می‌توانند اثبات اجتماعی را بیشتر کنند. همانطور که شما به نظر یک دوست اعتماد دارید، فالوور‌ها نیز بیشتر از سایر افراد به نظرات اینفلوئنسر‌ها اعتماد خواهند کرد.

۳. ارتباط مستقیم با مخاطبان خود

برای اینکه بتوانید محصولات خود را در اینستاگرام بفروشید، باید پیام خود را در مقابل مخاطبان هدف خود قرار دهید. این کار خیلی راحت نیست. اینفلوئنسر مارکتینگ این مشکل را حل می‌کند و به شما امکان می‌دهد پیام خود را دقیقاً در مقابل مشتریان خود قرار دهید.

بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار بسیار بهتر از تبلیغات معمولی در رسانه‌های اجتماعی است، زیرا افرادی که اینفلوئنسر‌ها را دنبال می‌کنند، همان افرادی هستند که شما می‌خواهید هدف قرار دهید. چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد که محصولات خود را در مقابل مخاطبان هدف خاص خود با توصیه درخشان یک اینفلوئنسر قرار دهید؟ این چیزی است که اینفلوئنسر مارکتینگ به شما ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

در این مطلب با اینفلوئنسر مارکتینگ و انواع آن آشنا شدید و هر آنچه که باید در مورد این روش تبلیغاتی بدانید را خلاصه‌وار برایتان بیان کردیم. اگر شما هم علاقه به مشاغل اینترنتی دارید، می‌توانید وارد حوزه اینفلوئنسری شوید و از این راه به کسب درآمد بپردازید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *