0

برای ثروتمند شدن تولید کشمش را انتخاب کردم

به دلیل اینکه انگور یکی از میوه های بومی در کشور ما است تولید کشمش پتانسیل بالایی برای افزایش میزان درآمد و سرمایه دارد، به همین دلیل من هم کار خود را با تولید کشمش شروع کرده و در همین راستا آن را گسترش دادم و اکنون در مسیر ثروت قرار گرفته ام، در ادامه این مطلب چند نوع از بهترین کشمش ها از نظر مردم را به حضورتان معرفی خواهیم کرد.

کشمش ارومیه

انواع کشمش مثل کشمش ارومیه به چند روش تولید می‌شود؛ روش اول طبیعی و سنتی به دو روش آفتاب‌خشک و سایه‌خشک: در این شیوه، زمان خیلی بیشتری نسبت به بقیه روش‌ها لازم است و البته حالت کشیده انگور هم خیلی حفظ نمی‌شود و کشمش بیشتر حالت گردی پیدا می‌کند؛ مانند کشمش پلویی. روش دوم صنعتی با بخار گوگرد که گاهی با روش تیزابی ترکیب می‌شود. با کمک گوگرد، رنگ کشمش قهوه‌ی و سیاه نمی‌شود بلکه انگوری و طلایی می‌ماند. روش سوم  تیزابی: در این روش از ریختن کربنات پتاسیم روی انگور استفاده می‌گردد ‌که روند خشک شدن را خیلی سریع می‌کند و البته شکل کشیده و زیبای انگور را هم نگه می‌دارد.روش تولید کشمش در قیمت آن تأثیر دارد و ضمناً ممکن است معده افراد به مواد به کار رفته در روش غیر طبیعی حساسیت داشته باشد یا باعث رفلکس معده گردد. بنابراین هنگام خرید کشمش به سبک تولید آن و سلامت معده خود فکر کنید.

کشمش ایران

جایگاه ایران در تولید و صادرات کشمش و انگور کجاست؟ ابتدا می خواهیم صادرات کشمش ایران را به عنوان یک بیزنس مورد بررسی قرار دهیم و شرایط ورود به این عرصه را در ايران با هم بسنجیم.کشور ایران در زمینه کشاورزی و تولید محصولاتی مانند گندم و جو، خوب عمل می‌کند، اما کشمش جزء محصولات پرفروش کشور ما نیست اما با این حال، صادرات این محصول هرچند کمتر از میزان تولید شده است ولی با این وجود انجام می‌شود.همان‌طور که در مبحث بالا توضیح داده شد، صادرات کشمش در هر کشور، ارتباط مستقیم با توانایی کشت و تولید انگور در آن کشور را دارد طبق آمارهای ارائه شده در سال 2019، کشورهای زیر (به ترتیب) رتبه 1 تا 5 تولید انگور را داشته‌اند: چین، ایتالیا، آمریکا، اسپانیا، فرانسه و در این سال، رتبه کشور ایران (با تولید حدود 3.01% از سهم انگور در دنیا) رتبه یازدهم را کسب کرده بود وضعیت این بازار تا به امروز، رشد متوسطی داشته ولی پیش بینی ها درباره آینده آن بسیار مثبت است.

کشمش پلو

کشمش پلو سرشار از مواد قندی است و انرژی و کالری بدن را تأمین می‌کند، مخصوصاً کالری مغز را برای افراد اهل مطالعه و فعالیت ذهنی. کشمش حاوی کلسیم است که برای رشد و استحکام استخوان و دندان لازم است. آهن کشمش برای درمان کمبود آهن و کم‌خونی مفید است. فیبر در انواع کشمش به عملکرد گوارش بویژه در روده‌ها کمک می‌کند. ویتامین سی، پتاسیم، منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌ ازجمله مواد موجود در کشمش است. همچنین خواص دیگر کشمش عبارتند از: تقویت سیستم ایمنی بدن، خاصیت آنتی‌بیوتیکی و ضد عفونت، تصفیه و سم‌زدایی خون، افزایش میل و توان جنسی و احتمال باروری مردان، سلامتی و زیبایی پوست، رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، کاهش فشار خون و کلسترول، درمان کم‌خوابی یا بی‌خوابی، افزایش حافظه، و کمک به رشد جنین در ایام بارداری و کودکان در دوران شیردهی از طریق تغذیه مادر.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *